+2 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (7.0هزار امتیاز)
voip چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ و چگونه عمل می کند؟

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
VoIP يك روش براي تبديل سيگنال­هاي آنالوگ صوت به داده­هاي ديجيتال است كه از طريق اينترنت منتقل مي­شوند. اگر تبديل سيگنال­هاي آنالوگ به داده­هاي ديجيتال ممكن باشد، VoIP مي­تواند يك ارتباط اينترنت استاندارد را به يك روش مجازاً رايگان براي برقراي ارتباطات تلفني در هر جاي دنيا تبديل ­كند. فقط كافي است هزينه ISP را بپردازيد. اين امر شما را قادر مي­كند كه شركت­هاي تلفني را به­طور كامل كنار بگذاريد. VoIP قابليت اين را دارد كه روش كار سيستم­هاي تلفني را كاملاً متحول كند. شركت­هاي زيادي  هستند كه سرويس VoIP ارئه مي­دهند و پيوسته هم در حال افزايش هستند.از­آن­جايي­كه با استفاده از VoIP شما از هر جايي كه به پهناي باند مناسب دسترسي داشته باشيد، مي­توانيد ارتباط برقرار كنيد، كاربران مي­توانند هنگام مسافرت ATAها يا IP Phoneهايشان را همراه داشته باشند و به تمام خدماتي كه تلفن خانگي­شان ارائه مي­دهد دسترسي داشته باشند.

برخي افراد از يك softphone براي دسترسي به سرويس VoIPشان استفاده مي­كنند. يك softphone يك نرم­افزار ويژه است كه سرويس VoIP را به كامپيوتر يا laptop شما load مي­كند. اين برنامه­ها اين امكان را به شما مي­دهد كه از طريق laptopتان از هرجاي دنيا كه به يك ارتباط با پهناي باند مناسب دسترسي داشته باشيد ارتباط تلفني برقرار كنيد.
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
+1
سیستم VOIP برای راه اندازی نیاز به یک سرور نیز دارد که میتواند نرم افزاری یا سخت افزاری باشد (که معمولا در ایران نرم افزاری مقرون به صرفه تر است)
برای سرور نرم افزاری میتوانید از استریسک سرور استفاده کنید که یک یک برنامه است که روی لینوکس نصب می شود
ساده ترین روش برقراری ارتباط VoIP با استفاده از ATA)Analog Telephone Adaptor)ها که gateway هم نامیده می شوند، می باشد. این ابزارها این امکان را به شما می دهند که از تلفن های آنالوگ استاندارد فعلی تان استفاده کنید(اگر هنوز از تلفن های آنالوگ استفاده می کنید). به آسانی می توانید handset استانداردتان را به ATA متصل کنید، سپس ATA را به کامپیوتر یا ارتباط اینترنت تان وصل کنید. با این کار قادر به برقراری ارتباط VoIP خواهید بود. ATA سیگنال آنالوگ را از تلفن استاندارد شما می گیرد و آن را به سیگنال دیجیتال آماده برای انتقال در بستر اینترنت تبدیل می کند. همراه برخی ATAها یک نرم افزار هست که روی کامپیوتر load می شود و شما را قادر می سازد که آن را برای VoIP با دقت پیکربندی کنید.
IP Phones
دارای یک کانکتور RJ ۴۵ Ethernet به جای کانکتورهای استاندارد RJ ۱۱ هستند. این تلفن ها تمام نرم افزارها و سخت افزارهای لازم برای برقراری ارتباطات VoIP را به صورت built-in دارند. مستقیمأ به روتر شما وصل می شوند و یک ورودی سریع و مقرون به صرفه به دنیای VoIP فراهم می کنند.
کامپیوتر به کامپیوتر
این روش آسان ترین روش استفاده از تکنولوژی VoIP است. شرکت های زیادی هستند که نرم افزارهای مقرون به صرفه ای ارائه می دهند که می توانید برای این نوع VoIP از آن ها استفاده کنید. معمولاً تنها مبلغی که باید پرداخت کنید فقط هزینه ماهانه ISP است. تمام آن چه که نیاز دارید یک میکروفون،بلندگو، یک کارت صدای مناسب و یک ارتباط اینترنت با سرعت مناسب است.
مراكز VOIP نيز همانند مراكز مخابراتي سنتي مي‌توانند شماره تلفني را به صورت اختصاصي به يك كاربر اختصاص دهند. اين شماره‌هاي تلفني از طريق مراكز اينترنتيVOIP در اختيار كاربران قرار مي گيرد، مانند يك آدرس پست الكترونيكي به همراه يك كلمه عبور محافظت مي‌شود. از طريق اين شماره كاربران مي توانند به مركز اينترنتي مزبور متصل شوند و IP دستگاه VOIP خود را به اين مركز اعلام كنند. در نتيجه كاربران ديگر توسط شماره تلفن خود به مركز VOIP متصل مي‌شوند و شماره‌اي كه قصد تماس با آن دارند را در اختيار مركز قرار داده و IP مقصد را دريافت مي‌كنند و از طريق پروتكلIP يك تماس تلفني را آغاز مي‌كنند. از چنين شبكه‌هايي با عنوان شبكه‌هاي مخابراتي آينده ياد مي‌شود
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
+1
در مواردی که نظر شما خیلی طولانی است و همچنین مطالب اضافی برای جواب شما بهمراه دارد می توانید جواب را ویرایش کنید و یک نظر بزنید که جواب تکمیل شد.
با تشکر.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.0هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط Milad (1.3هزار امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 1.2هزار بازدید
سوال شده 9 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط Milad (1.3هزار امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 529 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 8.2هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 17 بازدید
0 امتیاز
4 پاسخ 58 بازدید
سوال شده 7 ماه قبل در درمان و پزشکی توسط zahrakashani (0 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 41 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 48 بازدید
...