+1 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (1.3هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

آیا چای می تواند وزن را کاهش دهد؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (458 امتیاز)

گروهی از آنتی‌اکسیدان‌های بر پایه گیاهی به نام فلاونوئیدها یا پلی فنل ها مسئول بسیاری از مزایای سلامتی مرتبط با چای هستند. همه انواع چای از برگ‌های گیاه یکسانی تشکیل شده است که حاوی گروهی از فلاوونوئیدها به نام کاتچین ها هستند. فلاوونوئیدهای اصلی در چای سبز کاتچین ها هستند.
زمانی که برگ‌های چای بیشتر فراوری می‌شود تا به چای سیاه تبدیل شود، کاتچین ها تبدیل به فرم جدیدی از فلانویدها به نام تئافلاوین می‌شود. چای سیاه ممکن است مقدار کمی کاتچین را حفظ کند، اما فواید آن برای سلامتی مفید است.
تحقیقات منتشر شده تا کنون نشان می‌دهد که چای سیاه دارای خواص بالقوه برای کاهش وزن است. آنزیم گوارشی لیپاز در حیوانات آزمایشگاهی که فلاوونوئیدهای چای سیاه مصرف می‌کنند، مهار می‌شود. از آنجا که چربی‌ها بدون لیپاز هضم نمی‌شوند، برخی از چربی‌های رژیمی به جای این که جذب شوند، از بدن حذف می‌شوند. هنگامی که موش آزمایشگاهی با رژیم غذایی با چربی بالا تغذیه می‌شود، حیواناتی که دوز بالاتری از پلی فنول‌های چای دریافت می‌کردند، وزن بیشتری از گروهی که پلی فنول کمتری دریافت می‌کردند از دست می‌دهند.
محققان همچنین گزارش داده‌اند که مصرف انرژی و سوزاندن کالری، به طور قابل توجهی در موش‌های آزمایشگاهی پس از مصرف فلاوین های چای سیاه افزایش یافته است. اما آن‌ها فقط از حیوانات آزمایشگاه استفاده می‌کنند. برای تعیین تأثیر چای سیاه بر کاهش وزن، تحقیقات بیشتر در افراد مورد نیاز است.

با توجه به مزایای بالقوه پلی فنل ها و کافئین، مصرف چای سیاه به جای نوشیدنی‌های کالری دار به شما کمک می‌کند که وزن بیشتری از دست دهید. یک فنجان چای سیاه فقط ۲ کالری دارد حتی اگر یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید، هنوز هم ۲۳ کالری دارد. اگر شما هر نوع نوشیدنی شیرین دیگری را بنوشید، تغییر آن با چای سیاه، باعث کاهش قابل توجه کالری می‌شود. یک فنجان کولا شیرین دارای ۱۰۳ کالری می‌باشد، اما به یاد داشته باشید که یک میوه از سودا حاوی ۱۲ اونس است که ۵۲ کالری دیگر اضافه می‌کند. و اگر شما یک نوشابه بزرگ در رستوران محلی فست فود دریافت کنید، ۴۱۳ کالری مصرف خواهید کرد!

با توجه به مزایای بالقوه پلی فنل ها و کافئین، مصرف چای سیاه به جای نوشیدنی‌های کالری دار به شما کمک می‌کند که وزن بیشتری از دست دهید. یک فنجان چای سیاه فقط ۲ کالری دارد حتی اگر یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید، هنوز هم ۲۳ کالری دارد. اگر شما هر نوع نوشیدنی شیرین دیگری را بنوشید، تغییر آن با چای سیاه، باعث کاهش قابل توجه کالری می‌شود.


 

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)
می تونین از مکمل های حاوی کافئین هم استفاده کنین. توی سایت داروبوم همه مدل گذاشته. بعضیاش که تخفیف هم دارن میشه با قیمت کمتر سفارش داد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 524 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 391 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط mp (7.0هزار امتیاز)
+3 امتیاز
2 پاسخ 20.7هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 583 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 344 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.5هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 650 بازدید
...