+1 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (7.0هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط
به چه database هایی data warehouse میگویند و اصولا چه تفاوتی بین این دو وجود دارد.

2 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (1.6هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
به نظرم با دانستن تفاوت هاشون می تونی تشخیص بدی که چه بانک اطلاعاتی انباره داده هم هست:

1- بانک اطلاعاتی برای ثبت سریع و بی درنگ تراکنش های یک سیستم استفاده می شود. (OLTP) درصورتی که از انباره های داده برای آنالیز برخط و تصمیم گیری های کلان(درسطح BI ) استفاده می شود (OLAP).

2- روابط بین جداول ونرمالیتی در بانک های اطلاعاتی پیچیده و موجودیت ها کاملاً مشخص می باشند در حالی که انباره های داده روابط پیچیده ای نداردند و برای بالابردن سرعت تقریباً نرمال سازی نمی شوند.

3- بانک اطلاعاتی موجودیت محور می باشد یعنی در طراحی آن موجودیت ها نقش اصلی را بازی می کنند در حالی که در انباره داده این مدل های داده ای هستند که نقش اصلی رو در طراحی بازی می کنند.

4- بانک های اطلاعاتی جهت درج داده طراحی می شوند در حالی که انباره های داده بیشترین تمرکز را در سرعت در خواندن داده دارند.

5-سرعت بانک اطلاعاتی در گزارش هایی جهت  آنالیز اطلاعات بسیار پایین است اما سرعت آنالیزها در انباره داده بیشتر می باشد.

و در نهایت یک انباره داده معمولاً یک بانک اطلاعاتی است و همچنین  ممکن است یک انباره داده از چند بانک اطلاعاتی داده دریافت کند.
+1 امتیاز
قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
پایگاه داده تحلیلی (Data Warehouse) یا DWH مجموعه‌ای از اطلاعات است که به گونه‌ای مناسب برای انجام عملیات گزارش‌گیری و تحلیل داده‌ها طراحی شده است.
DWH  شامل یک پایگاه داده و تعدادی (component)  است این  پایگاه‌داده به گونه‌ای سازماندهی شده است که تمامی اطلاعاتی که به یک موضوع یا موجودیت خاص مربوط هستند با یکدیگر مرتبط هستند.اطلاعات موجود در پایگاه‌داده از سراسر سازمان جمع‌آوری شده‌اند و با هم سازگاری دارند.
هدف اصلی DWH ایجاد بستری مناسب برای تولید اطلاعاتی است که به Knowledg worker های سازمان (مدیران، عوامل اجرایی و تحلیلگران) برای اتخاذ تصمیم‌های درست کمک می‌کند.
بطورساده تر: Data Warehouse مجموعه ای از داده های جمع آوری شده از یک پایگاه داده است که این داده ها به منظور انجام یکسری تحلیل ها وانجام گزارش گیری آماری وکشف دانش جدید باید به طور یک پارچه و مرتبط با یک موضوع خاص جمع آماری بشن. Data Warehouseدر داده کاوی به کار میره.البته جهت انجام عملیات داده کاوی باید یکسری فرایندهایی روی  داده ها انجام بشه تا بشه تحلیل روشون انجام بدیم این فرایندها شامل مواردی مثل حذف داده های مفقود وداده های غیر مرتبط با موضوع و... می باشد .

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 881 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 251 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 2.1هزار بازدید
سوال شده 9 سال قبل در برنامه نویسی توسط engineer (843 امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 1.5هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 748 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 700 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 444 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.8هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.6هزار بازدید
...