+1 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (7.1هزار امتیاز)
چه مواد غذایی رو میشناسید که با مصرف اونها نیاز به خوردن شیر تامین میشه یاحداقل خاصیتی مثل شیر دارند...من زیاد به خوردن شیر علاقه  ندارم ولی از اونجایی که برای بدن لازمه دنبال یه جایگزین مناسب براش هستم...

2 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
شیر به عنوان كامل ترين غذاي شناخته شده، حاوي چنان تنوعي از مواد مغذي است كه مي تواند همه وظايف غذا در بدن را انجام دهد.شير داراي هر شش ماده مغذي آب، پروتئين، چربي، كربوهيدرات، مواد معدني و ويتامين هست .

ما می‌توانیم درشت مغذی‌های شیر مانند پروتئین، کربوهیدرات و چربی را از منابع غذایی دیگری مثل تخم‌مرغ، میوه، برنج، نان، ماکارونی، سیب‌زمینی و خوراکی‌های دیگر کسب کنیم. اما ریز مغذی‌های شیر، به خصوص کلسیم، بین خوراکی‌های دیگر و با این کیفیت و مزایا، چندان یافت نمی‌شوند. مثلاً ما می‌توانیم کلسیم را به جای شیر از سبزیجات سبز تیره مانند بروکلی کسب کنیم. اما از طرف دیگر، سبزیجاتی مانند بروکلی علاوه بر کلسیم، فیبر هم دارند که مصرف بدون حد و حساب و بالای فیبر می‌تواند جذب مواد معدنی مفیدی مثل آهن و کلسیم و روی را در بدنمان مختل کند و مشکلاتی نظیر نفخ کردن را برایمان به وجود بیاورد. ضمن اینکه مکمل‌های کلسیم هم نمی‌توانند جایگزین خوب و مناسبی برای شیر باشند و تمام نیازهای‌مان را برآورده کنند. بنابراین شیر در بین سایر خوراکی‌ها، جایگزین مناسبی ندارد.

اما در صورتی که فردی به مصرف هرگونه شیر و محصولات لبنی حساسیت داشته باشد می‌تواند برای تامین بخشی از کلسیم مورد نیاز از شیر سویا که در واقع شیره سویا است و شیر نیست و موادی مثل سنجد، کنجد، سبزیجات، ماهی، نانهای سبوس‌دار، جوانه غلات و میوه‌ها مصرف نماید و استفاده از نور آفتاب و تحرک و ورزش را فراموش نکند.
+2 امتیاز
قبل توسط (7.0هزار امتیاز)
می تونید از دوغ و پنیر استفاده کنید مخصوصا دوغ

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 237 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 339 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 606 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 474 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.4هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 678 بازدید
0 امتیاز
4 پاسخ 583 بازدید
...