+1 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (73 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

من زود فراموشی دارم و بعضی چیزها را وقتی می خواهم بیاد بیارم آورده نمی توانم اما وقتی به ان جواب ضرورت ندارم بیادم می آید.

قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
شاید بیشتر به استرس مربوط میشه، من پیشنهاد میدم بیشتر روی استرس خودتون کار کنید.

1 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
راه های مبارزه با فراموشی :

١. موز بهترين دوست حافظه : ويتامين B بهترين تغذيه حافظه است و موز داراي اين منبع غني ميباشد.

٢. مهرباني با خويشتن : انجام کارهاي مورد علاقه مانند خريدن يک شاخه گل , کتاب رمان, ملاقات دوستان قديمي و …….. باعث افزايش ترشح هورمون ” دوپامين ” مي شود که احساس خوبي را در فرد به وجود مي آورد و اين افزايش تاثير مثبتي بر سلسله اعصاب و آن بخش از مغز که مسوول حافظه است ميگذارد.

٣. قدم بزيند : زنان يا مرداني که در به طور مرتب قدم مي زنند بسيار کمتر دچار فراموشي ميشوند . چرا؟ تحقيقات نشان داده است که فعاليت ,ارتباط مغزي را در بخشي که ذهن مسوول حافظه است گسترش مي دهد.

٤. غذاي سس دار نخوريد : بر اساس تحقيقات انجام شده برروي عادت غذايي بيش از ٨ هزار نفر , استفاده از اين نوع سس ها و غذاهاي سويا دارباعث کاهش قدرت حافظه مي شود. علت آن است که يک ماده شيميايي موجود در اين نوع سس ها و سويا که گفته مي شود ضد سرطان و بيماري قلبي است دقيقا عکس اين خواص را با خود دارد. با اين حال يک بار خوردن آن در هفته چندان مشکلي ندارد!

٥. خواب به موقع : يک استراحت خوب مغز مي تواند اطلاعات بشتر و بهتري را به حافظه شما باز گرداند تا مغزي که تمام روز را بدون استراحت گذرانده باشد .

٦. بيشتر به خودتان برسيد : تحقيقات نشان مي دهد افرادي که رژيم هاي غذايي بسيار کم کالري در برنامه روزانه خود دارند نه تنها پروسه اطلاع رساني را بسيار کند انجام مي دهد بلکه از ديگر افراد هم سن و سال خود که اين رژيم را ندارند نيز کمتر قادر به استفاده از حافظه خود مي باشند. لذا به فکر خود باشيد و رژيم هاي غير موجه را فراموش کنيد.

٧. چاي گياهي بنوشيد : آهن براي عملکرد صحيح حافظه ضروري است و نوشيدني هاي کافئين دار به علت دارا بودن موادي به نام ” تانن ” ( اسيد تانيک) که ٧٥ درصد آهن موجود در بدن را از بين مي برند.

٨. خوردن قند و شکر مصنوعي را کاهش دهيد : اين امر ممکن است در کاهش وزن به شما کمک کند اما نوشيدن بيش از يک يا دو نوشيدني رژيمي در طول روز حافظه دراز مدت شما را تخريب مي کند . خوشبختانه تاثيرات منفي اين مسئله دائمي نيست و شما به راحتي مي توانيد با قطع مصرف شيريني هاي مصنوعي مجددا حافظه خود را اصلاح کنيد.

با تشکر از سایت parsiteb.com

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 260 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 443 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 327 بازدید
+2 امتیاز
3 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3.5هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 896 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 3.6هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2.1هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 2.4هزار بازدید
...