+2 امتیاز
قبل در موبایل و لوازم الکترونیکی توسط (1.1هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

برای تمیز کردن لکه ها و غبار برروی مونیتور لپ تاپ، موبایل و بنده لوزازم الکترونیکی بهتر است از چه موادی استفاده شود؟

3 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (951 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

اگر قصد تمیز کردن جرم‌های روی صفحه نمایشگر را دارید، حتما قبل از این کار لپ‌تاپ را خاموش کنید. از یک تکه پارچه کتان مانند یک تی‌شرت استفاده کنید و هرگز پارچه‌هایی که خش ایجاد می‌کنند را به کار نبرید.
هرگز از دستمال توالت برای پاک‌کردن صفحه نمایشگر استفاده نکنید. هرگز از محلول‌های تمیز‌کننده که پایه آمونیاکی دارند برای تمیز کردن صفحه نمایشگر استفاده نکنید.
در صورت استفاده از این محلول‌ها پایان کار صفحه نمایشگر فرا رسیده است. برای این کار حتما از محلول‌های تمیزکننده مانیتور استفاده کنید که مطمئن‌تر است. همیشه محلول را بر روی پارچه اسپری کنید و از اسپری کردن مستقیم بر روی صفحه نمایشگر پرهیز کنید. جهت کشیدن پارچه بر روی صفحه نمایشگر از چپ به راست و از بالا به پایین است. شما همچنین می‌توانید با مخلوط کردن ایزوپروپیل الکل و آب یک محلول تمیزکننده اختصاصی برای خود بسازید. این محلول باید حاوی قسمت‌های مساوی از آب و الکل باشد.

+1 امتیاز
قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

- می توان از دستمال های مخصوص ال سی دی هاکه تنها گرد و خاک ها را از روی آن جمع می کند استفاده کرد.
- برای تمیز کردن LCD لپ تاپ از یک تکه پارچه نرم نخی و محلول آب و الکل استفاده نمایید.هرگز محلولهای تمیز کننده شیشه و دیگر مواد شیمیایی را بکار نبرید.
- قبل از تمیز کردن مانیتور، کابل برق را از پریز جدا کنید تا جریان الکتریسته از مانیتور تخلیه شود برای نوت بوک هم بهتر است علاوه بر خاموش کردن آن باتری را نیز جدا کنید.
- همچنین می توانید با مراجعه به فروشگاه های دوربین عکاسی یا فروشگاه های عینک، پارچه مخصوص لنز و یا عینک را تهیه کنید و از آن برای تمیز کردن LCD استفاده کنید.
- هرگز از اسپری هایی که حاوی این مواد است برای تمیز کردن LCD استفاده نکنید:
• محلول یا بخار آمونیاک
• اتیل الکل
• استون
• اتیل اسید
• کلراید متیل
این مواد باعث آسیب جدی به پنل نمایشگرهای LCD می گردند.
- نظر آخر اینکه من خودم بیشتراز پارچه نخی مرطوب استفاده میکنم البته نمش باید کم باشه. 

+1 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

محلول های آماده، ضد عفونی دست و محل تزریق که در بازار بصورت آماده و بسته بندی شده وجود دارد بسیار برای تمیز کردن وسایل الکترونیکی مناسب است چون بدلیل وجود درصدی الکل، بسرعت لکه ها را از بین میبرد و همچنین باعث ضدعفونی شدن و از بین رفتن میکروب ها نیز می شود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 2.5هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3.7هزار بازدید
...