+1 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (778 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط
بنده تقریبا فقط با java ee کار کردم.

چرا بیشتر playframework و spring mvc رو با هم مقایشه می کنند . در مقایسه ها از java ee استفاده نمیشه؟
مربوط به این پاسخ: مقایسه play framework با spring mvc
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
Java EE مجموعه وسیعی از API های مختلف با کاربرد های مختلف است که API های مربوط به برنامه نویسی وب آن جزئی از آن است. برای مثال خود Spring MVC هم بر پایه servlet که جزئی از API های Java EE است. منظور شما JSF است؟
قبل توسط (778 امتیاز)
بله
jsf یا jaxrs اصلا خود servlet

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

به نظر من مقایسه Play Framework با Java EE باید در چهار قسمت مقایسه انجام داد:

  • معماری 
  • ابزار ها و سبک توسعه
  • ابزار ها و کتابخانه های سمت back-end
  • ابزار ها و کتابخانه های سمت front-end

معماری: در بحث معماری مواردی مثل مقیاس پذیری، performance و ... اهمیت دارد که در این سوال به آن پرداخته شده است.

ابزار ها و سبک توسعه: در بعضی از موارد مثل قابلیت Hot reloading و سادگی، Play Framework امکانات خوبی داره و در مواردی مثل ابزار های Build، IDE و ... Java EE برتری داره.

ابزار ها و کتابخانه های سمت back-end: تقریبا اکثر استاندارد ها و مفاهیم سمت back-end در Java EE در Play Framework هم قابل استفاده هستند. استاندارهایی مثل JPA، مفاهیم DataSource یا Dependency Injection و ... در مبحث سیستم های توزیع شده Play Framework با Akka یکپارچه است و در Java EE از EJB استفاده می شود.

ابزار ها و کتابخانه های سمت front-end: در این قسمت برتری Play Framework به stateless بودنش در این لایه است در حالی که استاندارد servlet بلعکس statefull است که در مباحث scalability و load balancing برای Play Framework برتری ایجاد می کند. در بحث رابط کاربری، Play Framework بهمراه خود Template Engine Twirl را دارد که بسیار قدرتمند است ولی چون توسعه آن با زبان اسکالا است کمی پیچیده است و سایر موارد در رابط کاربری را به استاندارد های موجود در دنیای جاوااسکریپت و CSS سپرده است. اما در Java EE علاوه بر Template Engine های متنوع، استاندارد های Component Base مثل JSF برای تولید رابط کاربری وجود دارد.

در کل مقایسه یک فریم ورک با یک استاندارد بزرگ خیلی سخت است ولی می توانم بگویم Play Framework برای شما Agile بودن و سبکی را بهمراه دارد ولی Java EE برای شما مجموعه از ابزار ها و استاندارد های قدرتمند و بالغ و کمی کندی و تاخیر نسبت به تغییرات را بهمراه دارد و نکته دیگر اینکه شما باید برای یک مقایسه خوب ابتدا نیازمندی های معماری و عملیاتی خود را مشخص کنید تا در آن موارد مقایسه صورت بگیرد. معمولا مقایسه های کلی سود چندانی ندارند.

سوالات مشابه

+2 امتیاز
2 پاسخ 561 بازدید
سوال شده 8 سال قبل در برنامه نویسی توسط payam1986128 (22 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 236 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 545 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در برنامه نویسی توسط ftmh (7 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 690 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 613 بازدید
...