+1 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (892 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

آیا زیاد آب خوردن بغیر از تکرر ادرار مضرات دیگری هم دارد؟ laugh

6 پاسخ

+4 امتیاز
قبل توسط (7.0هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
بله همانند کم آبی زیاد آب خوردن هم میتواند  مضر باشد.

در صورتی كه در یک زمان کوتاهی، مقدار  زیادی آب وارد بدن شود، فرد دچار اختلال پر آبی شده واحتمال گیجی، كما و حتی مرگ وجود دارد.
برای تشخیص این مشکل در صورتی كه در هر ۲ ساعت بیش از یك بار به دستشویی بروید و سابقه بیماری خاصی نداشته باشد، به این معناست كه بیش از حد آب نوشیده اید.
هر کسی براساس فیزیک بدن خود می تواند به مقدار مشخصی آب در روز نیاز داشته باشد که این مقدار به طور نرمال حدود ۱.۵ لیتر می باشد.
+2 امتیاز
قبل توسط (30 امتیاز)

منظور از زياد آب خوردن چقدر آب است افراد متفاوت از نظر وزن و سن و فعاليت فيزيكي مثل ورزش كردن به مقدار آب متفاوتي نياز دارند در هيچ كجاي دنيا هيچ كس بدليل مصرف آب زياد دچار بيماري نشده است حداقل اگر هم موردي باشد حتي به چشم نميايد البته به غير از (تکرر ادرار به گفته خودتانcheeky ) به نظر خودم بدليل اينكه 70 درصد بدن از آب تشكيل شده بلكه بيش از 70 درصد بافت هاي مغز انسان از آب تشكيل شده  فردي اگر تشنه شود اين تشنگي مكانيسم خطر است پس بهتر است آب را به ميزان فعاليت تان تنظيم كنيد و از زياد آب خوردن هم واهمه اي نداشته باشيد چون داريد به كليه هايتان لطف مي كنيد و از هزاران امراز نظير سنگ كليه ، انسداد رگ هاي عروقي ، اسيد هاي كه ترشحات بيش از حد آن باعث زخم معده مي شود جلوگيري مي كنيد .

+2 امتیاز
قبل توسط (2.5هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

علاوه بر جواب های داده شده

خوردن اب زیاد عملکرد کبد وکلیه ها اسیب زده وباعث ضعیف شدن انها می شود. همچنین در برخی از تحقیقات نشان داده باعث سردی بدن، کسالت ، ضعف عملکرد مغز نیز می شود.

 
 
 
 
0 امتیاز
قبل توسط (4.9هزار امتیاز)

از دیدگاه طب سنتی هر انسان با توجه به مزاجش به میزان مشخصی آب نیاز دارد. بنابراین نمی توان یک دستور کلی داد که مثلا در شبانه روز باید هشت لیوان آب بنوشیم. علاوه بر مزاج سن،جنسیت،فصول و همچنین میزان فعالیت نیز در میزان مصرف آب تعیین کننده است.

بهترین علامت برای نوشیدن آب همان احساس تشنگی حقیقی است. انسان سالم هر وقت احساس تشنگی کرد پس از گمی درنگ و تامل؛باید آب بخورد.بهتر است آب را در سه جرعه نوشید.

تشنگی حقیقی زمانیست که با نوشیدن یک لیوان آب احساس عطش برطرف شود،اما گاهی به دلیل نوشیدن یک غذای چرب یا شور ممکن است تشنگی کاذب رخ دهد،که با نوشیدن چند لیوان هم احساس تشنگی از بین نمی رود. معمولا با گذشت زمان این احساس کاذب از بین می رود.

نوشیدن آب، بیش از نیاز طبیعی و واقعی بدن، عوارض زیاد و آزاردهنده‌ای همچون ضعف و سستی اعصاب، معده و کبد، بدرنگی پوست رخ و بدن، کاهش حافظه و کندذهنی، آبریزش‌های مرضی و نزله‌ها، ورم دست‌ها و پاها و زیر چشم‌ها و گاهی مشکلات کبدی پیچیده را به همراه می‌آورد.

منبع: لطفا روزی 8 لیوان آب ننوشید!

0 امتیاز
قبل توسط (68 امتیاز)

خوردن آب زیاد باعث افزایش رطوبت بدن خواهد شد و اگر طبع شما سرد و مرطوب باشه بدن شما بلغم زیادی خواهد داشت و اگر طبع شما گرم و مرطوب باشه دم بدن شما افزایش پیدا خواهد کرد و به اصطلاح دموی مزاج هستید.راه دفع رطوبت از بدن خوردن خرما، ورزش کردن، داشتن رابطه جنسی و...  است که باعث دفع رطوبت زیادی از بدن خواهد شد و هر موردی که سوخت و ساز بدن رو بالا ببره. در طب اسلامی اعتدال یه اصل به حساب میاد .

 منبع

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

عالی بود ما هم از این عنوان در مقالات تصفیه آب هم استفاده میکنیم.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 601 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 605 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط Saeed Zarinfam (1.1هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 8.6هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 4.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 164 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 824 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 774 بازدید
...