+1 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (2.4هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
من براهم همیشه جالب بود بدونم کلماتی مثل BBC یا CNN یا VOA یا . . . یعنی چی ؟

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (2.4هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

1. بی‌بی‌سی برگرفته شده از واژه انگلیسی BBC (مخفف British Broadcasting Corporation) به معنی بنگاه سخن‌پراکنی بریتانیا فعالیت اصلی بی‌بی‌سی تولید برنامه و سرویس‌های خبری است. شعار بی‌بی‌سی این است: «هر ملت باید با صلح و آرامش با ملتی دیگر صحبت کند.»

2. سی ان ان برگرفته شده از واژه انگلیسی CNN (مخفف Cable News Network) به معنی شبكه های خبر كابلی و پوشش کلی از اخبار آمریکا و جهان ارائه می دهد 

3. وی او اِی برگرفته شده از واژه انگلیسی VOA (مخفف Voice Of America) به معنی صدای امریکا است و یکی از قدیمی‌ترین رادیو و تلویزیون دولتی ایالات متحده آمریکا است که ارائه کلی یک تلوزیون ملی را دارد.

4. آی آر آی بی برگرفته شده از واژه انگلیسی IRIB(مخفف Islamic Republic of Iran Broadcastingبه معنی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سازمانی رسانه‌ای است که تنها متولی قانونی پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در جمهوری اسلامی ایران است.

5. سی آی اِی برگرفته شده از واژه انگلیسی CIA(مخفف Central Intelligence Agency) به معنی آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) یا سازمان خبر رسانی مركزی، سازمان اطلاعاتی آمریکاست که وظیفهٔ جمع آوری و تحلیل اطلاعات دربارهٔ حکومت‌ها، شرکت‌ها و افراد خارجی و گزارش این اطلاعات به حکومت آمریکا را دارد.

6.ان اس اِی برگرفته شده از واژه انگلیسی NSA(مخفف National Security Agency) به معنی آژانس امنیت ملی، یک آژانس دولتی آمریکا است که به نحوی زیر نظر سازمان دفاع ایالات متحده آمریکا اداره می‌شود. این سازمان در 4 نوامبر سال 1952 تاسیس شد و وظیفه اصلی آن نظارت بر مخابرات و فعالیت‌های ماهواره‌ای و کشف رمز در ایالات متحده آمریکا می‌باشد.

7. اف بی آی برگرفته شده از واژه انگلیسی FBI(مخفف Federal Bureau of Investigation) به معنی بازرسی فدرال و یا پلیس فدرال آمریکا از نهادهای دولتی ایالات متحده آمریکا است.این اداره در ابتدا وظیفه تحقیق از وزارت دادگستری آمریکا را بر عهده داشت اما بعد از انتصاب جان ادگار هوور در سال ۱۹۲۴ به ریاست آن، به تدریج کنگره ایالات متحده آمریکا بر وظایف آن افزوده و از سال ۱۹۳۵ به بعد وظیفه رسیدگی هاي مربوط به قوانین فدرال و همجنين اقدام علیه امنیت داخلی آمریکا به این نهاد محول شد.

8.ان اِی اس اِی یا ناسا برگرفته شده از واژه انگلیسی NASA(مخفف National Aeronautics and Space Administration) به معنی «سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا» است.ناسا عهده دار و مجری طرح های ملی ایالات متحده در زمینه برنامه‌های فضایی است. هم چنین ناسا مسئول مدیریت و اجرای پژوهش‌های تجاری و نظامی در زمینه ی هوافضا است. این سازمان در ۲۹ ژوئیه ۱۹۵۸ پایه گذاری شده و بودجه آن در سال مالی ۲۰۰۷ برابر ۱۶ میلیارد دلار است.

9. ناجا برنگرفته شده از واژه انگلیسی LEFIRI(مخفف Law Enforcement Forces of Islamic Republic of Iran) به معنی پلیس ایران است که در سال ۱۳۷۰ خورشیدی از ترکیب شدن شهربانی جمهوری اسلامی ایران و ژاندارمری جمهوری اسلامی ایران و نیز کمیته انقلاب اسلامی به وجود آمد و در حال حاضر بطور رسمی نیروی اصلی مسئول حفظ امنیت داخلی ایران است. (برگرفته شده از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران)

خدایی نشستم تک تک از توی مخفف و ویکی پدیا کپی پیست و تنظیم کردم ، گفتم شاید به دردتون بخوره لایک هم یادتون نره :)

سوالات مشابه

+1 امتیاز
2 پاسخ 41.0هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2.6هزار بازدید
+2 امتیاز
4 پاسخ 15.6هزار بازدید
سوال شده 9 سال قبل در علم و دانش توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 6.8هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 454 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 9 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 8 بازدید
...