+1 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (760 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

مخفف : Web Service Description Language

نوعی سند XML است که نحوه تعامل بین وب سرویس و استفاده کنندگان را مشخص می کند. برای مثال برای استفاده از یک وب سرویس باید از Get، Post و یا SOAP استفاده کرد. همچنین مشخص می کند که برای اجرای یک وب متد، به چند پارامتر نیاز است و یا چه مقداری توسط متد برگشته می شود. به عبارت دیگر WSDL حاوی تمام اطلاعات لازم برای استفاده از وب سرویس است.

مرجع : W3

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
هر وب سرویسی که بر روی اینترنت قرار می گیرد دارای یک فایل WSDL است که مشخصات ، مکان و نحوه استفاده از وب سرویس را توضیح می دهد . یک فایل WSDL نوع پیغام هایی که وب سرویس می فرستد و می گیرد را توضیح می دهد مانند پارامترهایی که برنامه صدا زننده برای کار با وب سرویس باید به آن بفرستد . در تئوری یک برنامه در وب برای یافتن وب سرویس مورد نظر خود از روی توضیحات WSDL ها جستجو می کند . در WSDL اطلاعات مربوط به چگونگی ارتباط با وب سرویس بر روی HTTP یا هر پروتکول دیگر نیز وجود دارد .
این مهم است که بدانیم WSDL برای برنامه ها طراحی شده است نه برای خواندن آن توسط انسان . شکل فایلهای WSDL پیچیده به نظر می آید ولی کامپیوترها می توانند آن را بخوانند و نجزیه و تحلیل بکند . خیلی از نرم افزارهایی که وب سرویس می سازند فایل WSDL مورد نیاز وب سرویس را نیز تولید می کنند بنابراین وقتی برنامه نویس وب سرویس خود را ساخت به شکل خودکار WSDL مورد نیاز با آن نیز ساخته می شود و احتیاجی به آموزش دستورات WSDL برای ساختن و استفاده از وب سرویس نیست .

سوالات مشابه

+1 امتیاز
2 پاسخ 480 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 843 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 409 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 777 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1.4هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 412 بازدید
سوال شده 4 سال قبل در برنامه نویسی توسط Simpath (187 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.5هزار بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 912 بازدید
...