+2 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (1.1هزار امتیاز)
هوش هیجانی چیست و چه تفاوتی با هوش معمولی افراد دارد؟

4 پاسخ

+3 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
هوش عاطفی، هوش احساسی یا هوش هیجانی (که ضریب آن با EQ نشان داده می شود) شامل شناخت و کنترل عواطف و هیجان‌های خود است. به عبارت دیگر، شخصی که EQ بالایی دارد سه مؤلفهٔ هیجان‌ها را به طور موفقیت آمیزی با یکدیگر تلفیق می‌کند (مؤلفهٔ شناختی، مؤلفهٔ فیزیولوژیکی و مؤلفهٔ رفتاری).

کسانی که از هوش هیجانی برخوردارند، می‌توانند عواطف خود و دیگران را کنترل کرده، بین پیامدهای مثبت و منفی عواطف تمایز گذارند و از اطلاعات عاطفی برای راهنمایی فرایند تفکر و اقدامات شخصی استفاده کنند.

هوش معمولی ، مجموعه‌ای از توانایی‌هایی است که به ما امکان می‌دهد تا نسبت به اطراف آگاهی پیدا کنیم و یاد بگیریم که مسائل را حل کنیم. به عبارت روشن‌تر، هوش یک ظرفیت‌شناختی است که امکان کسب دانش، یادگیری و چگونگی حل مساله و مشکلات را فراهم می‌سازد. هوش، توانایی است و افراد باهوش آنهایی هستند که به طریقی مهارت‌های مناسب خود را در محیط‌های فعلی به دست می‌آورند. هوش به عنوان تفاوت‌های فردی تعریف می‌شود و به این موضوع می‌پردازد که چگونه بعضی افراد در مقایسه با دیگران، در تحصیل یا برخی زمینه‌ها موفق‌تر هستند.

هوش عاطفی  تبیین می‌کند که چرا افرادی با ضریب هوشی (IQ) متوسط موفق تر از کسانی هستند که نمره‌های IQ بسیار بالا تری دارند. ضریب هوشی(IQ) نمی تواند بخوبی از عهده توضیح سرنوشت متفاوت افرادی بر آید که فرصت ها، شرایط تحصیلی و چشم اندازهای مشابهی دارند .هوش هیجانی، اصطلاح فراگیری است که مجموعه گسترده‌ای از مهارت‌ها و خصوصیات فردی را در برگرفته و معمولاً به آن دسته مهارت‌های درون فردی و بین فردی اطلاق می‌گردد که فراتر از حوزه مشخصی از دانش‌های پیشین، چون هوشبهر و مهارت‌های فنی یا حرفه‌ای است.کسانی که از هوش هیجانی برخوردارند، می‌توانند عواطف خود و دیگران را کنترل کرده، بین پیامدهای مثبت و منفی عواطف تمایز گذارند و از اطلاعات عاطفی برای راهنمایی فرایند تفکر و اقدامات شخصی استفاده کنند.
0 امتیاز
قبل توسط (843 امتیاز)
مهارت کنار آمدن با خود و دیگران و اجتماع را هوش هیجانی گویند و همچنین مهارت کنترل درست احساسات و مدیریت احساسات دیگران نیز جزئی از هوش هیجانی است.
0 امتیاز
قبل توسط (892 امتیاز)

درباره هوش هیجانی این مطلب را خواندم خیلی خوب بود.

0 امتیاز
قبل توسط (15 امتیاز)

هوش مصنوعی مرز باریک بین انسان و تکنولوژی

تا به حال برایتان پیش آماده که  در یک حوزه با دیگر افراد رقابت کنید ؟!  کسانی که عطش مسابقه و. رقابت دارند خوب می دانند که چه می گویم کسانی که از شما در یک موضوع خاص بهترند و مدام به دنبال عرض اندام خود هستند ، حال تصور کنید که این رقابت یا مسابقه بین شما و یک ربات ساخت انسان باشد احتمال زیاد  قبل از رقابت مجبور به قبول باخت خواهید شد چرا که این ربات ساخت انسان توسط با استعداد ترین افراد به نحوه ایده آلی تربیت شده است.
بگذارید با یک مثال واقعی منظورم را واضح تر منتقل کنم
یک دوربین مداربسته مجهز به هوش مصنوعی به گونه ای تربیت شده که امنیت را به صورت ایده آلی ارائه دهد برای مثال تمام توانایی های یک فرد نگهبان با استفاده از هوش مصنوعی در دوربین مداربسته به کار رفته برای مثال گزارش وارد شدن افراد غریبه به محدوده ای خاص یا وارد شدن آدم های غیر قابل اعتماد به خانه ، هشدار نزدیک شدن بچه به نقاط ممنوعه خانه و الا ماشاالله از این موارد هستند.
اگر تا اینجای مقاله کمی گیج شدید حق دارید چون در هنوز به مثال های واقعی نرسیده ایم
دوربین مداربسته داهوا یکی از دوربین های است که در به کار گرفتن هوش مصنوعی پیش تازه بوده است.
مثلاً دوربین تحت شبکه داهوا  با داشتن قابلیت تشخیص چهره به راحتی به اسکن چهره افراد می پردازد.
این قابلیت خروج و ورود افراد به محل کار را چک میکند یا با کمک به پلیس جنایی به دنبال چهره مجرم می گردد.
قابلیت های این دستگاه با استفاده از هوش مصنوعی به رفتار انسان نزدیک شده و مانند یک نگهبان متعهد رفتار میکند.
یا اینکه در یک دوربینی مانند دوربین خودرو شیائومی تمامی صحنه های تصادف مستند سازی می شود چرا که با توجه به موارد پیش آمده برنامه ریزی شده تا در هنگام حرکت به دقت محیط را اسکن کند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 333 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 464 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 262 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 399 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
سوال شده 9 سال قبل در علم و دانش توسط شاکر (690 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ 460 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در علم و دانش توسط Saeed Zarinfam (1.1هزار امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 402 بازدید
...