+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (7.0هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط
در صورتی که بخواهیم لپ تاپ دست دو بخریم باید به چه نکاتی توجه نماییم؟ آیا مراکز خاصی وجود دارد که برای خرید بتوان به آن مراجعه نمود؟

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
با توجه به اینکه طول عمر لپ‌تاپ به طور متوسط بین چهار تا پنج سال است، سعی کنید لپ‌تاپ کم سن و سال‌تری را خریداری کنید؛چراکه تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است و همگام با این تغییرات و ورود تکنولوژی و محصولات جدید به بازار، تکنولوژی، کالا و همچنین قطعات تعمیری قدیمی در بازار کمیاب می‌شوند.

قبل از خرید تمام پریزها، سوکت ها، فیش‌ها و اتصالات وایرلس مثل بلوتوث و wi-fi را بررسی و بازبینی کنید، زیرا بسیاری از آنها به مادربورد وصل شده‌اند در صورت خراب بودن و تعویض، هزینه زیادی را بر شما تحمیل خواهد کرد.

سعی کنید لپ‌تاپی بیابید که درایو آن بتواند DL , DVD +R , DVD-R , CD-RW , CD-Rرا پشتیبانی کند، چراکه خرید یک لپ‌تاپ با سی دی درایو قدیمی یا ناقص موجبات دردسر شما را فراهم می‌آورد.

از جمله مهمترین موارد وجود باتری سالم است، اگر هنگام استفاده از سیستم خود، متوجه شدید که باتری سریع شارژ خالی می‌کند، به اطلاع فروشنده برسانید و از او بخواهید که یک باتری نو به شما تحویل دهد.

در بررسی هارد درایو دقیق‌تر عمل کنید
هارددرایو خودتان را بررسی کرده و هرگونه عیب آن را بازبینی کنید

تغییر رنگ بخش‌های گوناگون دستگاه به هر دلیلی که باشد نقص دستگاه به شمار می‌رود و نباید به آن بی‌اعتنا بود.تغییر رنگ بدنه، دکمه‌های صفحه کلید و... همه نشانه عمر بالا یا استفاده نامناسب از دستگاه است. در نتیجه چنین دستگاهی گزینه مناسبی برای خرید به حساب نمی‌آید. اما در این بین تغییر رنگ مانیتور مهم‌تر از دیگر بخش‌هاست؛ چراکه از گران‌ترین بخش‌‌های لپ‌تاپ مانیتور است که در صورت خراب بودن، هزینه زیادی را بر کاربر تحمیل خواهد کرد، لذا نسبت به تغییر رنگ یا بی‌رنگی به صورت رنگ بنفش یا صورتی در صفحه نمایش خود حساس بوده و در صورت مشاهده این مشکل، سریع آن‌را به فروشنده پس بدهید.

مطمئن شوید که به هارد دیسک لپ تاپ اسیبی وارد نشده باشد. و هارد دیسک 5400 دور در دقیقه با 8 مگابایت حافظه داشته باشد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 325 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 242 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 277 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 895 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 346 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 225 بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 427 بازدید
...