0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (0 امتیاز)

درست است که گوشت قرمز کالری به نسبت زیادی دارد اما در یک رژیم لاغری اصولی می توان برای تامین پروتئین و آهن مورد نیاز بدن انواع غذای رژیمی با گوشت را استفاده کرد. گوشت قرمز را در یک رژیم غذایی مناسب می توان به صورت گوشت تکه ای و یا گوشت چرخکرده مصرف کرد.
تهیه غذای رژیمی با گوشت چرخ کرده یکی از محبوب ترین نوع مصرف گوشت قرمز است که طرفداران زیادی دارد. زیرا افرادی هستند که تمایلی به مصرف گوشت تکه ای ندارند و این حالت از گوشت قرمز را ترجیح می دهند. در یک رژیم لاغری باید از گوشت چرخ کرده ای استفاده کرد که ۵% چربی دارد. میزان کالری هر ۱۰۰ گرم گوشت چرخکرده با این میزان چربی، ۱۳۶ کیلو کالری است.
خوراک گوشت و سبزیجات رژیمی
یکی از محبوب ترین انواع غذای رژیمی با گوشت تکه ای، خوراک گوشت و سبزیجات است که می توان با انواع سبزیجات برحسب علاقه خود تهیه کرد.
طرز تهیه:
• 500 گرم گوشت را به قطعات کوچک تقسیم کرده و با کمی روغن کنجد تفت دهید.
• سپس 3 حبه سیر و یک عدد پیاز متوسط را خرد کرده و به آن اضافه کنید و بعد از طلایی شدن رنگشان، ادویه های مدنظر شامل نمک، فلفل، پودر دارچین و زردچوبه را اضافه کنید.
• سپس سبزیجات مورد نظر خود مانند هویج، سیب زمینی و کدو را حلقه ای برش داده و به گوشت اضافه کنید و تا زمانی هم بزنید که سرخ شوند اما له نشوند.
• سپس آب گوشت یا ترکیب عصاره گوشت و آب جوش را به تابه اضافه می کنیم و در تابه را می بندیم و اجازه می دهیم تا مواد به مدت ۲ ساعت روی شعله ملایم گاز بپزند.
• 15 دقیقه مانده به پایان پخت غذا، مقداری لیموتر و جعفری تازه به خوراک اضافه کنید.
کباب تابه ای بدون روغن
این غذای رژیمی را خوب است با سالاد و دورچین سبزیجات سرو کنید. این غذا که کالری آن فقط 45 است را می توان هم در وعده ناهار و هم شام مصرف کرد.
طرز تهیه:
• 3 عدد پیاز رنده شده را با 250 گرم گوشت چرخکرده مخلوط کنید و به آن زردچوبه، فلفل سیاه، پودر سیر و دارچین اضافه کنید.
• سپس آن را در ماهیتابه ای پهن کرده و نصف لیوان آب به آن اضافه کنید و در ماهیتابه را بگذارید.
• گوجه فرنگی ها را به صورت حلقه ای خرد کرده و روی مواد بچینید. درب تابه را ببندید و بعد از ۱۵ دقیقه کباب ما آماده است.
منبع: https://www.sira.fit/

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

تو شرایطی هستیم که درست کردن وعده های غذایی سالم برای هر خانواده ای ضروری هستش. یکی از وسایل خانگی که تو این زمینه بهتون کمک میکنه تا غذای سالم و رژیمی رو در زمانی کوتاه و به شکل کاملا مغز پخت و بدون کمترین نیاز به روغن آماده کنید سرخ کن بدون روغن هست که پیشنهاد میکنم حتما مشخصات خرید و قیمت سرخ کن بدون روغن رو بررسی کنید درصورت تمایل انتخاب و تهیه کنید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 2.5هزار بازدید
سوال شده 6 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط میشل (892 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 744 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3.9هزار بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 74 بازدید
سوال شده 1 سال قبل در لوازم خانگی توسط ali davodi_346027833 (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 77 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 2.0هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2.1هزار بازدید
سوال شده 9 سال قبل در علم و دانش توسط میشل (892 امتیاز)
...