0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (230 امتیاز)

چه مواد غذایی به مغز و ذهن آسیب میزند؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (843 امتیاز)

از خوردن نوشیدنی‌های شیرین اجتناب کنید زیرا سیستم تنظیم‌کننده مغز نمی‌تواند از عهده کالری‌های موجود در آن برآید. سلول‌های عصبی در هیپوتالاموس به‌طور معمول نمی‌تواند کالری مصرف شده را با انرژی سوزانده شده از طریق ورزش مطابقت دهد.شواهد نشان می‌دهد که نوشیدنی‌های شیرین گرسنگی را همانند غذاهای جامد کاهش نمی‌دهد. به همین خاطر مقدار بیشتری از این نوشیدنی‌ها مصرف می‌شود.

از مصرف بیسکویت‌های آماده یا خمیر پیتزای آماده خودداری کنید. اغلب اوقات، اسیدهای چرب ترانس برای تولید این ترکیبات مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه بیشتر اسیدهای چرب ترانس ممنوع بوده یا حذف می‌شود، اما هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اسیدها موجب کوچک شدن مغز، التهاب و ایجاد اختلال در سیستم انتقال عصبی می‌شود. مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد که این اسیدها می‌تواند آسیب بسیار جدی به مغز وارد کند.

اگرچه از تن ماهی استفاده می‌کنید ولی بیشتر از یک‌بار در هفته از آن مصرف نکنید. اگر می‌خواهید کمتر در معرض جیوه موجود در ماهی قرار بگیرید، توصیه‌های زیر را دنبال کنید: از مصرف ماهی‌هایی همچون کوسه، شمشیر ماهی، کاشی ماهی خودداری کنید. این ماهی‌ها حاوی سطح بالایی از جیوه هستند. ۳۴۰ گرم در هفته از انواع ماهی‌هایی استفاده کنید که سطح جیوه بسیار پایینی دارند.

 

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

دکتر علی جعفری متخصص مغز و اعصاب در تهران می گوید

رابطه پیچیده‌ای میان روده و مغز انسان وجود دارد، رژیم غذایی که ما داریم با سلامت ذهنیمان به شکلی جدایی ناپذیر ارتباط دارد؛ به طوری که عدم وجود غذا‌های خوب در رژیم غذایی می‌تواند به افزایش مشکلات ذهنی منجر شود و از آن سو نیز مشکلات ذهنی به نوبه خود به عادات غذایی نامناسب منجر می‌شود

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 237 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 473 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 677 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 907 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 275 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 265 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 338 بازدید
...