0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (1.3هزار امتیاز)

از چه غذاهایی برای بالا رفتن تمرکز می توان استفاده کرد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (843 امتیاز)

کفیر، نوشیدنی تخمیری حاصل از شیر و دانه‌های کفیر، یک ماده غذایی پروبیوتیک است. این نوشیدنی، منبع خوبی از پروتئین و کلسیم است که هر دو به سلامتی‌تان کمک می‌کنند.

غذاهایی، مانند آووکادو، که حاوی چربی‌های اشباع نشده "خوب" می‌باشند، برای سلامت مغز بسیار عالی هستند. آووکادو غنی از چربی‌های مفید و ویتامین E است که هر دو با کاهش خطر ابتلا به کاهش عملکرد مغز مرتبط‌اند. تحقیقات اخیر نشان داده است افرادی که روزی یک بار به مدت شش ماه آواکادو مصرف کرده‌اند، پیشرفت قابل توجهی در مهارت شناخت و حافظه داشته‌اند. علاوه بر این، آووکادو 20 ویتامین و مواد معدنی را به رژیم غذایی شما اضافه خواهد کرد.

مصرف آجیل با عملکرد شناختی بهتر در دوران پیری در ارتباط است. علاوه بر این، گردو به طور خاص دارای ترکیبات پلی فنل (ماده مغذی گیاهی) است که باعث کاهش التهاب در مغز می‌شود.

زردچوبه، ادویه پرکاربردی است که به غذاهای سرخ شده رنگ می‌بخشد. زردچوبه اثر آنتی‌اکسیدانی دارد که برای عملکرد مغز بسیار مفید است و قدرت آن در ترکیب با فلفل سیاه، دوچندان می‌شود. 

تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین‌های گروه "ب" مانند ب 6 و ب 12 است که هر دو آن‌ها به طور کلی برای داشتن عملکرد مغزی ایده‌آل موردنیاز هستند.

مصرف ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون باعث تقویت مغز می‌شود.

 

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 232 بازدید
0 امتیاز
4 پاسخ 556 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 598 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 671 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 456 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 331 بازدید
...