0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (230 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

برای اینکه از حیوانات نگهداری کنیم و از بیماری و آسیب های آنها در امان باشیم چه راه حل هایی وجود دارد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)

شاید در رابطه با نگهداری حیوانات در خانه این تصور وجود داشته باشد که با واکسیناسیون و مراجعات دوره‌ای به دامپزشک، می‌توان عوامل بیماری‌زا برای انسان را از بین برد، در حالی‌که با وجود رعایت این مساله، باز هم احتمال ابتلا به انتقال بیماری‌ها از حیوان به انسان وجود دارد.
چنانچه برای نگهداری از حیوانات خانگی اصرار دارید، در صورتی اقدام به خرید این حیوانات کنید که فضای کافی (باغ، مزرعه یا حیاط) برای این کار داشته باشید و حیوان را داخل محیط زندگی و خانه نیاورید.
حیوان را از نظر عاطفی آن‌قدر به خود نزدیک نکنید که به شما وابسته شود و در صورت دور شدن از آن، حیوان دچار افسردگی و بیقراری نشود. تا جای ممکن از دست زدن به حیوان باید اجتناب کرد، ولی در صورت انجام این کار باید حتما دست‌ها قبل و بعد از دست زدن به حیوان شسته شود.

شست‌وشوی دست قبل از نوازش حیوان به این دلیل انجام می‌شود که از انتقال میکروب‌های روی دست انسان به حیوان جلوگیری شود. زیر ناخن‌هایتان را باید با مایع دستشویی و برس (یا مسواک) تمیز کنید تا تخم انگل‌ها زیر ناخن‌هایتان نماند.
برای دفع مدفوع حیوان خانگی باید یک راهکار بهداشتی در نظر گرفت تا خانه تمیز بماند و بیماری‌ها منتقل نشود. دادن داروی ضدانگل به سگ و گربه و ویزیت‌های دوره‌ای انواع حیوانات خانگی، ضروری است. همچنین حیوانات خانگی باید زیرنظر دامپزشک واکسیناسیون شوند. چنانچه سگ یا گربه به علائمی چون ترشح بزاق زیاد، فلج اندام، پرخاش زیاد و خجالتی شدن دچار شود، باید آن را سریعا به دامپزشک برد چون ممکن است به هاری مبتلا شده باشد و این بیماری را به انسان نیز منتقل کند.
افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند باید به صورت دوره‌ای توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرند و آزمایش‌های مخصوص را انجام بدهند تا در اثر نگهداری از حیوانات خانگی، دچار مشکلات جدی نشوند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 229 بازدید
+4 امتیاز
1 پاسخ 3.1هزار بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 150 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 285 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 432 بازدید
+1 امتیاز
3 پاسخ 1.0هزار بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 109 بازدید
...