0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (892 امتیاز)

عوامل مخاطره آمیز برای کبد در بدن چیست ؟

کبد تحت چه عادت هایی آسیب می بیند ؟ 

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)

هر دارویی را مصرف نکنید : توصیه می شود هرگز دارویی را بدون نیاز واقعی و دستور پزشک مصرف نکنید. یادتان باشد که مصرف طولانی مدت و مداوم داروها نیز کبد را آسیب پذیر می کنند .

نوشیدن الکل خطر سیروز کبدی را بالا می برد : مصرف الکل باعث ایجاد التهاب در ناحیه کبد می شود که به نوبه خود به فیبروز (تشکیل بافت های فیبری در کبد) و پس به سیروز (کبد کاملاً سفت و سخت می شود ) تبدیل می شود . این بیماری باعث تخریب کبد شده و مشکلاتی به وجود می آورد و حتی تبدیل به سرطان می شود .

حواستان باشد قند در بدن به چربی تبدیل می شود : قند توسط کبد سوخت و ساز شده و در آنجا تبدیل به چربی می شود . زمانی که چربی بیش از اندازه انبار می شود می تواند در کبد التهاب ایجاد کند و به مرور به سیروز تبدیل شود .

بی تحرکی بلای جان کبدتان می شود : بی تحرک بودن مانع از دفع چربی می شود. در واقع کبد تحرک و ورزش بیشتر را دوست دارد. چون با ورزش و فعالیت فیزیکی انرژی بیشتری می سوزانید و کبد راحت تر می تواند مازاد چربی را آب کند. بهترین کار این است که روزانه 30 دقیقه پیاده روی داشته باشید، اگر مشکل زانو ندارید پله ها را بالا پایین کنید، برای خرید نان و مایحتاج روزانه به جای ماشین از دوچرخه استفاده کنید. همین فعالیت های ساده و روزمره کبدتان را بسیار خوشحال خواهد کرد. یادتان باشد فعالیت روزانه علاوه بر کبد برای قلب، مفاصل و پیشگیری از سرطان و غیره نیز مفید است .

کلسترول خون : یکی از نقش های اصلی کبد تولید کلسترول است که میزان نرمال آن برای بدن ضروری است . اما زمانی که میزان کلسترول از حد طبیعی خارج شده و در کبد انباشته می شود به صورت چربی درمی آید . برای مقابله با این مسئله باید بیشتر به تغذیه تان اهمیت دهید و از بی تحرکی خودداری کنید .

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 1.5هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 761 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2.0هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در درمان و پزشکی توسط loco55 (5 امتیاز)
+1 امتیاز
5 پاسخ 30.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 278 بازدید
سوال شده 4 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط Hadi1364 (15 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 293 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 323 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 199 بازدید
...