+1 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (843 امتیاز)
چارت burn down در چه مواردی کاربرد دارد؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (2.2هزار امتیاز)

اسکرام متدی است که برای مدیریت پروژه از ابزار ها و تکنیک هایی استفاده میکند تا پروژه در بهترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت توسعه و پایان پیدا کند. یکی از این ابزارها Burndown chart است.
هدف از استفاده از Burndown chart این است که به صورت کاملا تصویری به تمامی اعضای درگیر در پروژه نشان دهد که روند پیشرفت پروژه به چه صورت است. کل کار چه مقدار بوده و زمان پیش بینی شده چقدر است. و اینکه تا این زمان چقدر از کار انجام شده و آیا از برنامه ریزی عقب هستیم یا خیر.
این چارت از ۲ محور تشکیل شده است. محور عمودی شامل story point ها است و محور افقی شامل کل روز های کاری. برای مثال فرض کنید که کار ما ۶۰ story point دارد و در عرض ۹۰ روز باید تکمیل شود. در اولین روز چارت از نقطه (۰،۶۰) شروع میشود و با جلو رفتن زمان و انجام شدن هرکاری نمودار رو به پایین حرکت میکند. این حرکت از بالا به پایین دلیل نام کذاری این چارت به نام Burndown  است.
از مزایای استفاده از این چارت این است که میتوان نحوه عملکرد تیم را متوجه شد. اینکه چه زمانی کار سریع تر درحال پیشرفت است و چه زمانی از زمانبندی عقب افتاده ایم. در زمانهایی که کار خیلی عقب میماند میتوان با مشورت اعضای تیم بعضی backlog item های را از کار حذف کرد یا برعکس در صورت پیشرفت خیلی زیاد میتوان به کار یک یا چند backlog item اضافه کرد.

منبع

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 716 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 585 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 921 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 616 بازدید
...