+1 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (1.2هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

برخی دوستانی که از play framework استفاده می کنند مدعی هستند که زمان بالا آمدن سیستم آنها نسبت به زمانی که یک web component روی تامکت تولید می کردند خیلی کمتر است و معطل بالا آمدن سیستم نمی شوند.

آیا این ادعا صحیح است؟ در این صورت دلیلش چیست؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

برنامه تحت وب توسعه داده شده با Play Framework تولید می شوند در دو حالت اجرا می شوند:

1- development mode با دستور activator run: در این حالت فقط سرور وب (Netty) بالا می آید و در حالت auto-reload منتظر اولین درخواست می ماند و پس از رسیدن هر درخواست چک می شود که آیا resource خاصی تغییر کرده است و نیازی به کامپایل مجدد و یا حتی restart برنامه هست یا خیر. در این حالت play سریعتر بالا می آید ولی زمان پاسخگویی به درخواست ها کندتر است.

2- production mode با دستور activator start: در این حالت قبل از بالا آمدن سرور وب (Netty)، تمام resource های لازم کامپایل می شوند و همچنین حالت auto-reload نیز غیر فعال است. در این حالت play کندتر بالا می آید ولی زمان پاسخگویی به درخواست ها سریعتر است.

بنظر من دلیل سریعتر بودن Play Framework، سبک وزن بودن سرور وب آن است. بر خلاف servlet container ها و یا application server ها در Java EE، در Play Framework از استاندارد های Java EE که در قالب JCR وجود دارد تبعیت نمی شود و همین دلیل باعث شده است زمان شروع به کار play سریعتر باشد و فقط کامپوننت های لازم در play تعبیه شده باشد. از طرف دیگر نسخه های جدید play لزوما backward compatible نیستند و بهمین دلیل برای سازگاری با گذشته نیازی نیست ماژول های lagacy همراه نسخه های جدید باشد.

قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
در play 2.4 بصورت پیشفرض از google guice بعنوان ابزار dependency injection استفاده می شود و از آن بصورت توکار در پیاده سازی play نیز استفاده شده است.
سوال شده 8 سال قبل در برنامه نویسی توسط (22 امتیاز) مقایسه play framework با spring mvc

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 323 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 447 بازدید
سوال شده 8 سال قبل در برنامه نویسی توسط java_ (778 امتیاز)
+2 امتیاز
2 پاسخ 452 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 548 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در برنامه نویسی توسط ftmh (7 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 141 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 498 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 281 بازدید
...