+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (843 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط
نرم افزار مخرب (malware) چه نوع نرم افزاری است و چه تهدیدی برای سیستم محسوب میشود؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

بدافزار یا نرم افزار مخرب (malware)  به هربرنامه ای گفته میشه که هدفش خرابکاری باشه (ازصدمه زدن به کامپیوترگرفته تا سرقت ودسترسی غیرمجازبه اطلاعات). ویروسها وکرمها وجاسوزافزارها وتروجان ها نوعی (malware)هستن که هر کدوم هدفهای تخریبی خاص خودشون رو دارن.
مثلا ویروس ها کارشون تکثیر آلودگی دربین فایلها هستش وگاها ممکنه کلا تا حد غیرقابل استفاده شدن سیستم پیش برن..کلا میشه گفت ویروسها کارشون خراب کردن و از بین بردن اطلاعاته...
جاسوس افزار(Spyware)  نرم افزارهایی هستند که اگه رو سیستم قربانی نصب شوند  اطلاعات  سیستم روجمع آوری کرده، و آنها را به سازنده خودمیفرستند. keylogging(جاسوسی صفحه کلید)  از این گروه هستند که برای کشف و استفاده از رمزعبور، تماشای نتایج جستجو، تغییر صفحه خانگی و موتور جستجوی مرورگر شما، اضافه کردن نوار ابزار مضر یا ناخواسته به مرورگر ، یا فقط سرقت شماره کارت اعتباری شما می باشد.
تروجانها یک در پشتی روی رایانه قرار می دهند که اجازه کنترل از راه دور کامپیوتر آلوده را به سازنده شان می دهند. تفاوت عمده بین ویروس و تروجان این است که تروجان خود را تکثیر نمی کند. همچنین تروجان توسط کاربر به شکل ناآگاه نصب می شود.مثلا حمله DOSبه وب سایتها ازاین دسته اند.
کرم های رایانه ای از حفره های امنیتی شبکه برای ارسال نسخه ای از خود به رایانه های شخصی دیگر استفاده می کنند. راه جلوگیری از حملات شان فعال و قفل کردن فایروال است.مثلا  Blaster نوعی کرم بود که باعث راه اندازی مجدد کامپیوتر به طور مکرر می شد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 243 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 134 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 355 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 94 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 381 بازدید
...