0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (892 امتیاز)

می خواستم بدانم در شرایطی که هم می توان سیب قرمز خرید و هم سیب زرد برای انتخاب یکی که خاصیت بیشتری دارد، کدام را باید انتخاب کرد؟

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (7.0هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
هر کدام از رنگ ها هر از نظر بصری هم  درمانی خواص منحصر به فرد خود را دارایند.

سیب سبز: رنگ آن براي افراد عصبي و ناآرام بسيار مفيد است. رنگ سبز خاصيت ضدعفوني کننده دارد و مناسب براي بيماري هاي قلبي -عروقي و بيماري هاي روده اي (يبوست)، معده (سوء هاضمه، زخم معده و ...)، کليه (سنگ کليه و ناراحتي هاي مجاري ادراري)، ريه (مشکلات تنفسي، آسم و ...) و رحم مي باشد. اين رنگ براي درمان زخم هاي عميق سوختگي هاي شديد نيز مؤثر است. اين خواص در ميوه ها و سبزيجاتي که سبز رنگ هستند، به وفور يافت مي شود. تحقيقات نشان داده ميوه ها و سبزيجات سبز رنگ خاصيت ضدعفوني کنندگي دارند و در هضم غذا و جذب آن مؤثرند. ميوه ها و سبزيجات سبز رنگ براي افرادي که از بيماري هاي عصبي رنج مي برند، توصيه شده است.  همچنين در درمان زخم هاي عميق و سوختگي ها و بيماري هاي ريوي و کليوي بسيار مؤثر است و در بهبود بيماري هاي قلبي مصرف فراوان دارد.

رنگ قرمز:رنگي است محرک و اشتهاآور، رنگي پرانرژي که همين خصوصيات در مواد غذايي قرمز رنگ هم ديده مي شود. معمولاً ما براي خوردن خوراکي هايي با رنگ قرمز بسيار راغب هستيم. اين رنگ و در واقع ميوه ها و سبزيجات قرمز رنگ علاوه بر اين که افزايش دهنده اشتها هستند، براي افراد کم خون و افرادي که کمبود آهن دارند، بسيار مناسب است. همچنين در درمان عفونت ها و سوختگي هاي شديد بسيار مؤثر است و معمولاً اين گونه ميوه ها و سبزيجات در درمان بيماري هاي ريوي، مشکلات روده (يبوست) و رحم به کار برده مي شود. مواد غذايي قرمز رنگ بسيار پرانرژي بوده و در تقويت قلب و افزايش فشار خون و غلظت خون بسيار مفيد و تقويت کننده روده و کبد است.

رنگ زرد:رنگي شادي آفرين، درخشان، زنده و محرک. سبزيجات و ميوه هاي زردرنگ معمولاً اشتهاآور و در عين حال مناسب براي هضم غذا مي باشند. ميوه جات و سبزي هاي زردرنگ تصفيه کننده کبد و روده ها و کليه هاست. اين مواد غذايي در درمان بيماري معده (ورم معده)، کيسه صفرا، يبوست، فشار خون و همين طور مشکلات ريوي مناسب هستند و در تقويت غدد لنفاوي قلب مؤثرند و بسيار انرژي زا مي باشند و محرک اعصاب
0 امتیاز
قبل توسط (843 امتیاز)

من شنیده ام که، سیب قرمز بیشتر از سیب سفید مفید است.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 521 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 807 بازدید
سوال شده 7 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط سلطانی (1.1هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 9.3هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 5.7هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 913 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 935 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 169 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 198 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 375 بازدید
...