+2 امتیاز
قبل در وسایل نقلیه توسط (7.0هزار امتیاز)
آیا روشن بودن کولر ماشین در سرعت های پایین یا در حالت توقف می تواند به موتور فشار بیاورد و برای آن مضر باشد؟

2 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (7.2هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

برای ابتدا شما را با قسمتی از طرز کار موتور آشنا می کنم.

برای تنظیم دور و قدرت موتور 2 عامل موثر است. استپر موتور (stepper motor) و سوزن انژکتور (injector) که هر دوی آنها به وسیله ECU کنترل می شوند.

استپر موتور میزان هوای ورودی و به طبع آن دور موتور را کنترل می نماید و سوزن انژکتور میزان پاشش سوخت را. مثلا هنگامی که ماشین سرد است استپر موتور با افزایش هوای ورودی دور موتور را افزایش می دهد. و هنگامی که ماشین درجا کار می کند، چون فشار بر موتور کمتر است، میزان پاشش سوخت را کاهش می دهد.

حال هنگامی که شما کولر را روشن می نمایید، به علت اینکه یک بار اضافی بر موتور تحمیل می شود هم میزان دور موتور و پاشش سوخت افزایش می یابد. پس تقریبا بار تحمیل شده بر موتور جبران می شود. 

تنها عاملی که اینجا مطرح است مصرف سوخت است که افزایش می یابد، و اگر هنگام کولر گرفتن برای حرکت به موتور فشار نیاورید(در هنگام کولر گرفتن باید مقداری پر گاز تر حرکت کنید، چون بخشی از نیروی موتور درگیر کولر است) ضرری برای موتور ماشین ندارد.

سوال شده 10 سال قبل در وسایل نقلیه توسط (892 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره 10 سال قبل توسط
کولر و بخاری ماشین چگونه کار می کنند؟
+1 امتیاز
قبل توسط (555 امتیاز)
نمیشه گفت مضره. اما چون شما در سرعت پایین کمتر گاز میدید و دور موتور کمتره خوب قطعاً موتور با توجه به اینکه بخشی از انرژیش توسط کولر گرفته میشه خوب و منظم کار نمیکنه

سوالات مشابه

+1 امتیاز
4 پاسخ 22.6هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 3.9هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 704 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 11.2هزار بازدید
...