0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (159 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

آیا اطلاعات سیستم پس از پاک شدن قابل برگشته؟

اینکه میگن هر دکمه ای که رو که رو کیبورد زده باشیم ذخیره میشه،درسته؟ واقعا ذخیره میشه ؟ چطور میشه اونارو دید؟ میشه حذفشون کرد طوری که دیگه به هیچ عنوان و به هیچ طریقی قابل بازگشت نباشه ؟

یا عکس ها و فیلمها چطور ؟ اگه شیفت و دیلیت کرده باشم ... امکان برگشتشون هست ؟ اونارو چطوری باید حذف کنم که قابل بازگشت نباشن ؟

اصلا راحی وجود داره که یه دفعه ای همه ی چیزایی که یه بار پاک کردیم رو به صورت کلی همشون رو با هم پاک کنیم که قابل بازگشت نباشه ؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (2.2هزار امتیاز)

بله اطلاعات قابل بازگشت هست حتی اگر درایو رو format  کنید .تنها در صورتی که اطلاعات جدیدی بر روی سکتورهای قبلی که دارای اطلاعات بوده است نوشته شود دیگر قابل بازیابی نیست . برای این کار نرم افزارهای ویزه ای وجود داره که بعد از پاک کردن فایل مورد نظر اقدام به بازنویسی سکتورها میکنه که دیگه قابل بازیافت نیست .

برای این مورد میتونید از نرم افزار زیر استفاده کنید

http://p30download.com/fa/entry/1594/

در مورد ذخیره کلید های فشرده شده این موضوع که ذخیره میشه درست نیست .البته برخی سیستم عامل ها مانند لینوکس اقدام به ذخیره log ها می کنند که البته از نظر مفهومی با ثیت کلید های فشرده متفاوت است .

قبل توسط (159 امتیاز)
حتی اگه ویندوز رو عوض کنم بازم اطلاعات میمونه و قابل بازگشته یا پاک میشه ؟؟؟
قبل توسط (2.2هزار امتیاز)
اطلاعات روی سیستم ارتباطی با سیستم عامل ندارد . تنها اطلاعاتی که روی درایو ویندوز پاک شده است بعد از نصب ویندوز قابل بازگشت نیست .

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 296 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 5.8هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 698 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 274 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 923 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 732 بازدید
...