+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (184 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط
کامپیوترم چند وقته دیر خاموش میشه یه مقدار دیر بالا میاد گاهی وقت ها هم یه کوچولو هنگ میکنه .

گفتم شاید ویروسی شد به خاطر اونه چون اوایل اینکه ویندوز نصب کردم اینطوری نبود.

لطفا جواب بدید.

6 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (184 امتیاز)
 
بهترین پاسخ
سلام و خسته نباشید

امروز یه راه برای این کار بهتون یاد میدم خیلی آسونه.

خوب برای اینکه بفهمیم کامپیوترمون ویروسی هست یا نه علائم مختلفی وجود داره مثلا مثال واضحی که بزنم هم واسه خودم این اتفاق افتاده اینکه که مثلا وارد یه بازی میشی یه دفعه کامپیوتر هنگ میکنه که باید یا دکمه پاور و ریست رو روی کیس زد به نظر من این کار اشتباهی هست من یه راه بسیار ساده اما یه مقدار پیشرفته بهتون یاد میدم خب شما به یه نرم افزار به نام Hirens boot احتیاج دارین کار با این نرم افزار رو میتونین تو گوگل سرچ کنین و یاد بگیرین کارش اسونه باید یاد بگیرین مثلا در یکی از کاربرد های این نرم افزار ویروس کشی هست این نرم افزار یه ویندوز اکسپی  خودش خودکار داره که از طریق بوت سی دی وارد اون میشه بعد شما از طریق اون میتونین ویروس ها رو مشناسین و پاک کنین به نظر من این که به حرفهام گوش کنین کار اشتباهییه شما برین تو گوگل سرچ کنین و از امکانات اون استفاده لازم رو ببرین.

اینو هم بگم که این نرم افزار رو میتونین از سایت ها دانلود کنین و مطمئن باشید که سایتی که از اون دانلود میکنین قابل اطمینان باشه.بعدش این نرم افزار رو روی یک سی دی یا دی وی دی رایت کنین سپس از طریق سی دی و بوت وارد اون بشین و با اون ویروس ها رو بکشین.

و یه مشکلی که واسه من پیش اومده نمیدونم قبل از اینکه ویندوزمون رو عوض کردیم این سی دی رو استفاده کنیم یا بعد از اون خودمم موندم اگه تونستین جواب بدین؟.

و حالا یه نکته برای اینکه کاملا مطمئن باشید که کامپیوترتون ویروس نداره نیاز به یه انتی ویروس داری اینا یه نکته داره بعضی افراد میرن وارد یه درایو هردشون که از طریق یه setup انتی ویروس نصبش میکنن این کار اشتباهییه اینو کار رو بهتون توصیه نمیکنم چون ممکنه ویروسی که داخل درایوتون ممکنه باشه دوباره پخش بشه کسایی ککه به اینترنت وصل هستن باید برن وارد اینترنت بشن و دانلودش کنن اینو هم بگم که از یه سایتی دانلود کنین که ایرونی باشه مثلا با فیلتر شکن وارد اون نشین خوب بعد از اینکه انتی ویروس رو نصب کردین حالا با خیال راحت همه کاراتونو بکنین.

نتیجه گیری :با یه نرم افزاری که در بالا ذکر کردم میتونین دانلودش کنین سپس از طریق وت یعنی اونو رایت کنین و از طریق بوت سی دی بالا بیارین سیستمو میتونین از گوگل درباره ی این نرم افزار اطلاعات بگیرین.

هر سوالی داشتین بپرسین خدانگهدار
+2 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

یکی از دلایل دیر خاموش شدن سیستم احتمال ویروسی شدن اونه، یه دلیل دیگه اینه که ممکنه نرم افزاری نصب کرده باشید که بصورت خودکار در زمان بالا اومدن سیستم اجرا میشه و هم سیستم رو کند میکنه و هم موقع خاموش کردن سیستم رو کند میکنه.

توی task manager نگاه کنید ببینید آیا برنامه ای هست که بدون اطلاع شما اجرا شده باشه و لازمش نداشته باشین یا توی windows services چک کنید ببینید سرویسی هست که startup type آن برابر automatic باشه و شما لازمش نداشته باشید. با تغییر startup type این سرویس ها به manual، این سرویس دیگر بصورت حودکار در زمان بالا آمدن ویندوز اجرا نمی شوند و شاید مشکلات حل شود.

+2 امتیاز
قبل توسط (4.9هزار امتیاز)

با این سه موردی که گفتید احتمالش کم است که به خاطر ویروس باشد. از نرم‌افزاری مثل CCleaner استفاده کنید تا فایلهای موقت و بعضی مشکلات رجیستری ویندوز را از بین ببرید و برنامه‌های غیرضروری را که با شروع ویندوز اجرا می‌شوند غیر فعال کنید. راهنمایی برای کار با این برنامه اینجا هست.

+1 امتیاز
قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
اگه خیلی وقته که ویندوزتون رو نصب کردید و بعد اون کلی برنامه رو سیستم نصب کردید که شاید خیلیاش رو دیگه استفاده نمی کنید پیشنهاد من اینه که دوباره ویندوز تون رو از اول نصب کنید یا اگه موقع نصب ویندوز ازش back up گرفتین restore کنید تا به همون حالتی که موقع نصب اولیه داشتید سیستم برگرده من خودم هر موقع میبینم سیستمم خیلی کند بالا میاد یا کارایی اش مثل قبل نیست این کاررو می کنم
0 امتیاز
قبل توسط (73 امتیاز)
هر وقتی کمپیوتر تان سرعتش کم و یا بعضی فایل گم شود ساده بگویم نظم که بهم خورد آن وقت کمپیوتر ویروسی شده
0 امتیاز
قبل توسط (14 امتیاز)
1- نصب ی ضد ویروس معتبر و خوب روی هر سیستم دیجیتالی ( کامپیوتر یا موبایل ) ی امر مهم و ضروری هستش .

2- وظیفه آنتی ویروسهای حفاظت هستش نه ویروس یابی و پاکسازی سیستم .

3- پیشگیری بهتر از درمان است . ضد ویروسها و ابزارهای ویروس یابی قادر به پاک کردن ویروس هستن ولی قادر به برطرف کردن ردپا و اثرات ویروسها نیستن .

4- قرار نیست کاربر با روزی 100 هزار تهدید سایبری جدید مبارزه و مقابله کنه . مراقب اشخاص خالی بند و کلاهبردار باش که با 2 کلیک مثلآ میفهمن سیستم ویروسی هست یا نه یا ضد ویروسهای جعلی و تقلبی روی سیستمت نصب میکنن .
قبل توسط (10 امتیاز)
Antivirus قربون دهنت ، بهترین ، عاقلانه ترین و کارامدترین جوابو تو دادی

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 388 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 376 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 242 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 4.4هزار بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 7.9هزار بازدید
+3 امتیاز
2 پاسخ 624 بازدید
...