+2 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (1.1هزار امتیاز)
پورت ThunderBolt چیست و چه مزایایی نسبت به USB دارد؟

2 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
تکنولوژی ورودی خروجی پورت Thunderbolt برای فراهم کردن مسیر ارتباطی دو طرفه با سرعت بسیار بالای 20 گیگابیت بر ثانیه برای مسیر ورودی و خروجی به کار میرود. (تاندربلت یک مسیر دوکاناله است که هر کانال توانایی انتقال موازی با حداکثر پهنای باند ۱۰گیگابیت برثانیه را دارد. این به معنای پتانسیل ۲۰گیگابیت برثانیه برای هرکدام از مسیرهای رفت و برگشت است. )
هر پورت تاندربلت، اتصال مستقیم به شکاف PCI Express را برای وسایل خروجی مثل وسایل ذخیره سازی سریع و آرایه های RAID شده فراهم میکند. این پورت از آداپتورهای که برای اتصال HDMI و DVI و همچنین VGA عرضه شده اند هم پیشتیبانی میکند.
اگر بخواهیم USB 3.1 را با درگاه پرسرعت تاندربولت اینتل مقایسه کنیم، نسخه جدید USB با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه در مقابل سرعت تاندربولت با 20 گیگابیت در ثانیه هنوز از سرعت کمتری برخوردار است، اما USB بصورت گسترده در ابزارهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته و از آن طرف محصولات سازگار با تاندربولت علاوه بر قیمت بالاتر به ندرت یافت می‌شوند.
تاندر بولت برای وصل کردن کارت گرافیک هم میتونه استفاده بشه در واقع سرعتش انقدر بالاست که میشه به جای PCI Express ازش برای وصل کردن کارت گرافیک استفاده کرد
علیرغم توانایی های زیاد تاندربولت، تاکنون این تکنولوژی فقط روی نسل جدید MacBook Pro اپل به کار گرفته شده است.
قبل توسط (7.2هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
البته معیار سنجش سرعت بیت بر ثانیه است که شما بایت بر ثانیه ذکر کرده اید.
قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
بله درسته واحد استاندارد بیت بر ثانیه هست
+1 امتیاز
قبل توسط (7.2هزار امتیاز)

یکی دیگر از مزایای Thunderbolt دو درگاه مجزا برای ارسال و دریافت است یعنی 20 Gb/s برای ارسال و 20Gb/s برای دریافت به صورت موازی و همزمان ، در حالی که سرعت USB 10Gb/s برای دریافت یا ارسال است.
برای استفاده از این تکنولوژی باید از کابلهای مخصوصش (که دارای چیپ در قسمت پورت آن است) استفاده نمود که قیمت آن از 30 دلار شروع می شود ( که البته در ایران لوازم جانبی اپل گرانتر از آن چیزی است که باید باشد!)

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 1.5هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 998 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 8.2هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 462 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 522 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 7.5هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 723 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 276 بازدید
...