+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (1.1هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

در هنگام انجام تنظیم در یافت ایمیل هام از gmail در نرم افزار Thunderbird گزینه های  IMAP و POP3 وجود دارد. تفاوت این دو با هم در چیه؟

3 پاسخ

+4 امتیاز
قبل توسط (330 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

این دو پروتکل هر دو برای دریافت ایمیل با یک نرم افزار می باشد. البته mail server هم باید این دو قابلیت رو پشتیبانی کند و شما برای دریافت ایمیل باید از setting آن پروتکل مربوطه را برای دریافت ایمیل فعال کنید.

اما تفاوت این دو پروتکل در این است که pop3 در هر بار رجوع به ایمیل نامه را دانلود می کند. اما در IMAP نامه طی session های مختلفی دانلود میشه. که برای تست این میتونین از نرم افزار Wireshark استفاده کنین.

تفاوت دیگه آن این است که IMAP از امنیت بیشتری برخوردار است، مثلا فرض کنید برای شما یک نامه با ضمیمه برای شما فرستاده شده است. یک بار شما فقط محتوای نامه را می خوانید و سپس از اینترنت قطع می شوید .

در این حالت فقط متن نامه دانلود شده است. دفعه بعد که به اینترنت وصل شوید و ناخمه باز کنین و فایل را دانلود کنین فقط فایل دانلود می شود در حقیقت نامه طی session های مختلفی دانلود می شود بدون تکرار. یا به عبارت فنی به آن Multi part می گویند.

برای اطلاع از پروتکل ها میتوانید به سایت زیر بروید.

http://tools.ietf.org/html/rfc1064

http://tools.ietf.org/html/rfc1081

+3 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

 IMAP و POP3 دو پرتکل برای دریافت ایمیل از mail server توسط برنامه های مدیریت ایمیل دسکتاپ (مانند Thunderbird) می باشند. تا جایی که من متوجه شدم تفاوت اصلی این دو پرتکل این است که در POP3 باید تمامی ایمیل ها (و الحاقات آنها) برروی سیستم کاربر دانلود شوند در حالی که در  IMAP ایمیل ها برروی mail server نگهداری می شوند و فقط در صورت درخواست شما دانلود می شوند.

یکی دیگر از مزیت های IMAP این است که وقتی شما یک ایمیل را از نرم افزار دسکتاپ ایمیل (Thunderbird) خود مشاهده می کنید آن ایمیل در gmail شما هم بعنوان خوانده شده در نظر گرفته می شود و اگر با رایط کاربری تحت وب gmail نبز وارد شوید بعنوان ایمیل خوانده شده در نظر گرفته می شود، در حالی که POP3 به اینصورت نمی باشد.

+2 امتیاز
قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
پروتكل pop3 ایمیل موجود در Inbox سرويس‌دهنده‌ را مرور كرده و تمام پيام‌هاي جديد رايك مرتبه روي كامپيوتر دانلود مي‌كند. پروتكل IMAP سربرگ تمام پيام‌هاي جديد را دانلود كرده و زماني كه قصد خواندن آن پيام را داريد روي آن كليك مي‌كنيد پيام روي سيستم شما دانلود می شود به همين دليل سرعت بازيابي پيام‌ها در IMAP كم‌تر مي‌باشد. درپروتكل pop3 پيام‌ها به صورت OffLine نيز قابل دسترس خواهد بود ولي در پروتكل IMAP حتماً بايد با سرويس دهنده‌ي پست الكترونيكي در ارتباط باشيد.
پروتكل pop3 در مواردي مفيد است كه شما نامه‌هاي پستي خود را تنها از روي يك كامپيوتر بررسي مي‌كنيد ولي مواقعي كه مي‌خواهيد از روي چند كامپيوتر (منزل، اداره و ...) نامه‌هاي پستي خود را بررسي كنيد استفاده از پروتكل IMAP مفيدتر خواهد بود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 1.6هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 455 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 299 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.4هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 12 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 397 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 468 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط 123 (143 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 375 بازدید
...