+1 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (5 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط
چربی کبد من از نوع گرید دو است.

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
مهم‌ترین روش درمانی در این بیماری، رفع علت زمینه‌ای بروز بیماری است. کاهش وزن در افراد چاق، ترک مصرف مشروبات الکلی، کنترل بیماری دیابت، کاهش چربی‌های خون و تغییر در شیوه زندگی و انجام فعالیت بدنی مهم‌ترین اصول درمان این بیماری است. در صورت درمان کبد چرب می‌توان مانع پیشرفت ضایعه کبدی شد.

با کاهش وزن (در افراد چاق) یا تغییر در شیوه زندگی (افزایش فعالیت جسمانی، پیاده‌روی و ...)، اصلاح رژیم غذایی، قطع مصرف مشروبات الکلی، کنترل دقیق قند خون با کمک پزشک می‌توان در جهت درمان این بیماری نتیجه مطلوبی را به دست آورد. در برخی موارد جهت کنترل این بیماری با توجه به شدت عارضه، از دارو استفاده می‌شود. داروهایی نظیر اورزوداکسی کولیک اسید، ویتامین E و متفورمین نیز در درمان آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته ذکر این نکته ضروری است که علی‌رغم تجویز دارو، هنوز هم کاهش وزن و تغییر در شیوه زندگی از ارکان اصلی درمان بیماری کبد چرب به شمار می‌روند.

ورزش و حفظ تناسب عمومی بدن و حفظ وزن در حد مطلوب بسیار حائز اهمیت است. چربی‌های اشباع شده را از رژیم غذایی حذف واز مصرف شیر و ماست پرچرب خودداری کنید و به جای مصرف کره و روغن حیوانی از مارگارین یا روغن‌های مایع با چربی‌های اشباع نشده بهره ببرید و در پختن غذا از حداقل مقدار روغن استفاده کنید.

مصرف جگر، مغز، قلوه و کله پاچه، شیرینی‌جات و تنقلات ممنوع است. میوه‌جات و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. به سالاد خود سس اضافه نکنید. آبلیمو چاشنی مناسبی برای سس است. مصرف گوشت ماهی و مرغ از گوشت قرمز بهتر است.
سوال شده 8 سال قبل در درمان و پزشکی توسط (1.1هزار امتیاز) بیماری کبد چرب چه مشکلاتی بوجود می آورد؟

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 278 بازدید
سوال شده 4 سال قبل در تغذیه و سلامت توسط Hadi1364 (15 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 1.5هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 473 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 317 بازدید
+1 امتیاز
5 پاسخ 30.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 761 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 89 بازدید
سوال شده 2 سال قبل در درمان و پزشکی توسط melikar melikar_6494 (0 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 468 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 314 بازدید
...