+2 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (690 امتیاز)

UAC در ویندوز 7 چه قابلیتی است و چه کاربردی دارد؟

2 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

User Account Control(UAC) یک تکنولوژی و ساختار امنیتی است که توسط مایکروسافت در ویندوز Vista معرفی شد و بعد از آن در ویندوز ۷ و سرور ۲۰۰۸ نیز استفاده شد. UAC با هدف بهبود امنیت در سیستم عامل های مایکروسافت معرفی شد.این قابلیت نحوه دسترسی کاربران معمولی به برنامه های اجرایی در ویندوز را کنترل می کند. با این کار از اجرای برنامه هایی که کاربر اجازه Run آن را ندارد جلوگیری می شود و فقط با اجازه Administrator می توان برنامه ها را اجرا کرد.
هدف استفاده از UAC به طور کلی جلوگیری از اجرای برنامه های مخرب توسط کاربران معمولی و دستکاری‌های غیر مجازاست.(از طریق پیام UAC از اجرای برنامه های مخرب و بد افزارهایی مثل جاسوس افزارها جلوگیری میشه کرد)

UAC

البته گاها فعال بودن آن نیز ممکن است باعث اختلال در نصب نرم‌افزارها شود.در این مورد هم توصیه می‌شود قبل از شروع نصب برنامه‌ها UAC را نیز غیرفعال کنید وبعد از نصب آنرا مجددا به حالت اول برگردانید. گاهی اوقات UAC مانع از اجرای صحیح برنامه‌ها می‌شود و اختلالاتی را ایجاد می‌کند. اگر کاربر حرفه‌ای هستید، ویندوز و آنتی ویروس سیستم شما همیشه آپدیت است و با نصب آنتی‌ویروس و فایروال تمامی موارد امنیتی را در ویندوز رعایت می کنید می‌توانید UAC (یوزر اکانت کنترل) را غیر فعال نمایید.من که به شخصه کلا غیر فعالش کردم .البته  در ویندوز 7 در بخش تنظیمات UAC این قابلیت وجود دارد تا بصورت کامل UAC را غیرفعال نکنید و می‌توان میزان حساسیت آن‌را تغییر داد.
فایل PDF زیر راهنمای غیرفعال کردن تمام آنتی ویروسهای موجود در بازار است.همچنین نحوه غیرفعال کردن UAC نیز در این فایل توضیح داده شده است.

UAC

+2 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
یک ویژگی در ویندوز 7 می‌باشد که می‌تواند از دستکاری‌های غیر مجاز در سیستم جلوگیری نماید.

روش کار UAC به این ترتیب است که قبل از انجام عملی که می‌تواند بر روی عملکرد صحیح سیستم شما تاثیر گذار باشد، با پرسیدن رمز Administrator و یا گرفتن مجوز انجام این عمل از شما، این کار را انجام می دهد.

زمانی که با یک پیام UAC روبرو می‌شوید آن‌را به دقت بخوانید و توجه کنید که نام برنامه و یا عملی که می‌خواهید انجام دهید با محتویات پیام UAC یکسان باشد. با بررسی پیام UAC می‌توانید از نصب و یا اجرای برنامه های Malicious software ، Spyware و در کل ابزارهای مخرب تا حدودی جلوگیری نمایید.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 7.3هزار بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 296 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 253 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 228 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 774 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 923 بازدید
...