0 امتیاز
قبل در لوازم خانگی توسط (0 امتیاز)
بسته شده قبل توسط

علت سرد وگرم شدن اب پکیج ایران رادیاتور

علت سرد و گرم شدن اب پکیج
در این مقاله به بررسی دقیق این موضوع می پردازیم که چرا اب پکیج  سرد و گرم می شود ؟ و به این سوالات پاسخ میدهیم

علت کم و زیاد شدن دمای اب پکیج ؟

علت سرد و گرم شدن اب دوش حمام چیست  ؟

علت سرد و گرم شدن آب پکیج

علت سرد و گرم شدن اب پکیج ایران رادیاتور با پکیج های دیگر همانند بوتان یا گلدیران و یا ایساتیس فرق چندانی ندارد و شاید فقط در ریزه کارایی ها و قلقها فرق داشته باشند .
متن زیر تمامی علل شایع این ایراد در پکیج را بازگو میکند :

 

رسوب گرفتن مبدل ثانویه و سرد و گرم شدن اب پکیج
شایعترین علت سرد و گرم شدن اب پکیج : در پکیجهای دو مبدله معمولا بعد از گذشت دو سال از شروع کار پکیج , مبدل صفحه ای ( مبدل ثانویه  Plate Heat Exchanger )  جرم می گیرد و باید با اسید شستشو داده شود. البته زمان دو سال تقریبی است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. و این زمان از هفت ماه تا پنج سال متغیر است . شاید 80 یا 90 درصد علت سرد و گرم شدن اب در پکیج های دو مبدله این مورد باشد. (که در پکیج ایران رادیاتور معمولا با بروز ارور 70 به صورت لحظه ای همراه است ) .
در زیر تصویری از مبدل ثانویه میبینید .

علت سرد و گرم شدن اب پکیج در مبدل ثانویه
Plate Heat Exchanger

نوسان در فشار اب پکیج ورودی واحد ساختمان و در نتیجه سرد و گرم شدن اب پکیج
فشار ابی که وارد واحد مسکونی می شود را چک کنید تا نوسان نداشته باشد ( البته منظورم از چک کردن همان مشاهده با چشم است ) در بعضی مواقع بدلیل تنظیم نبودن پمپ اب ساختمان اب نوسان زیادی دارد و مرتبا فشار اب کم و زیاد می شود و علت سرد و گرم شدن اب پکیج  هم همین موضوع است . پس اول باید پمپ ساختمان را تنظیم کنید و اگر باز هم مشکل سرد و گرم شدن اب پکیج برطرف نشد به سرویسکار پکیج زنگ بزنید .

دلیل سرد و گرم شدن آب پکیج


خرابی ntc ابگرم مصرفی
سنسور ntc یا همان ترمیستور ابگرم مصرفی معیوب است کار ترمیستور اعلام دمای اب به برد هست و اگر این مقدار اشتباه به برد اعلام شود نتیجتا اب پکیج سرد و گرم می شود . که البته احتمال این مورد کم است .

انتیسی پکیج ntc
انتیسی پکیج ntc

چهارمین دلیل سرد و گرم شدن اب پکیج دیواری :
خرابی فلوسوئیچ
بعضی مواقع زمانی که شیر اب گرم را باز می کنیم اب به خوبی گرم می شود اما زمانی که اب را با سرد مخلوط می کنیم اب به جای ولرم شدن کاملا سرد می شود و این روند مدام تکرار میشود و همین علت سرد و گرم شدن اب پکیج میشود . در این موارد احتمالا می شود گفت اشکال از فلوسوئیچ ( فلومتر یا فلورگلاتور) است. در زیر تصویر یک نوع از فلوسوئیچ پرکاربرد را می بینید .( البته در این موارد که به جای ولرم شدن ناگهان سرد میشود علت ان از رسوب مبدل ثانویه و عدم تنظیم شعله نیز میتواند باشد که تشخیص ان نیاز به تجربه یک سرویسکار دارد .)

فلوسوئیچ ابگرم مصرفی و سرد و گرم شدن اب پکیج
فلوسوئیچ ابگرم مصرفی

پنجمین علت سرد و گرم شدن اب پکیج دیواری ایران رادیاتور :
کم بودن بیش از حد فشار اب
فشار ابی که وارد پکیج دیواری می شود بیش از حد کم است. در نتیجه حرارت اب بلافاصله بالا می رود و سنسور ntc یا همان ترمیستور اب گرم مصرفی فرمان قطع شعله را می دهد. و این روند مدام تکرار میشود و در نتیجه این دلیل سرد و گرم شدن اب پکیج می شود

علت سرد و گرم شدن اب پکیج ایران رادیاتور
علت-سرد-گرم-شدن-اب-پکیج

ششمین دلیل سرد و گرم شدن اب پکیج ایران رادیاتور :
خرابی ntc شوفاژ
سنسور ntc یا ترمیستور شوفاژ مشکل دارد . هرچند که این اتفاق به ندرت اتفاق می فتد اما ترمیستور شوفاژ ( این به تجربه برام ثابت شده است ) می تواند باعث ایرادهای عجیب و غریب در پکیج دیواری شود از جمله سرد و گرم شدن اب پکیج .

انتیسی پکیج ایران رادیاتور ntc
ترمیستور پکیج ایران رادیاتور ntc

شعله بلند دستگاه تنظیم نیست و زیاد است
در بعضی موارد تنظیمات شعله پکیج به هم می خورد ( معمولا توسط افراد ناشی ) . نشانه به هم خوردن تنظیم شعله این هست که اب به اندازه کافی گرم می شود دما به سرعت به بالای 60 می رسد و دستگاه برای چند لحظه خاموش می شود و این روند مدام تکرار می شود و همین دلیلی می شود برای سرد و گرم شدن اب پکیج راه حل ان این هست که شعله توسط یک سرویسکار تنظیم شود .

 

روشن و خاموش شدن مکرر شعله دستگاه
به دلایل مختلف گاهی شعله دستگاه به طور ثابت روشن نیست و مرتبا ( مثلا هر دو ثانیه یکبار ) خاموش روشن میشود در نتیجه وقتی شعله ثابت نباشد اب سرد و گرم می شود . به عنوان مثال در پکیج ایران رادیاتور بودن فلنچ دود در بعضی مواقع باعث همین موضوع میشود که باید برداشته شود . البته ممکن است روشن خاموش شدن مکرر دلیل دیگری داشته باشد .

روشن و خاموش شدن شعه و سرد و گرم شدن اب پکیج

علت سرد و گرم شدن اب پکیج ایران رادیاتور

سرد و گرم شدن اب پکیج ایران رادیاتور
سردوگرم شدن اب پکیج
دلیل سرد و گرم شدن اب
 

Summary
علت سرد و گرم شدن اب پکیج  Article Nameعلت سرد و گرم شدن اب پکیج
Descriptionدر این مقاله به بررسی دقیق علت سرد و گرم شدن اب در پکیج و به طور خاص به پکیج ایران رادیاتور می پردازیم . که مهمترین ان رسوب گرفتن مبدل ثانویه هست
Author-iran-radiator
Publisher Nameنمایندگی ایران رادیاتور
Publisher Logoنمایندگی ایران رادیاتور

ببندید با توجه به این نکته: مطلب آموزشی

سوالات مشابه

+1 امتیاز
2 پاسخ 150هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در بازار و اقتصاد توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 37 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 211 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 2.5هزار بازدید
سوال شده 8 سال قبل در گوناگون توسط میشل (892 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 266 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 189 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 604 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1.4هزار بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 2.1هزار بازدید
...