0 امتیاز
قبل در لوازم خانگی توسط (0 امتیاز)

قطعات پکیج ایران رادیاتور از کجا بخریم؟

آذرصبا نمایندگی ایران رادیاتور عرضه کننده انواع محصولات ایران رادیاتور می باشد. 

مخزن انبساط
منبع انبساط روی مدار گرمایش نصب شده است. وظیفه منبع انبساط خنثی سازی تغییرات حجمی مدار گرمایش در اثر افزایش دما و همچنین جبران کمبود فشار مدار گرمایش می باشد. منبع استفاده شده در بسته بندی شامل 2 صفحه فلزی است که توسط یک دیافراگم لاستیکی از هم جدا شده اند. در یک طرف این دیافراگم، آب مدار گرمایش جریان دارد و از طرف دیگر با گازهای بی اثر مانند هوا، نیتروژن یا نیتروژن پر شده است. منبع انبساط پکیج در سایزهای 6 لیتری، 8 لیتری و 10 لیتری موجود می باشد. فشار هوای منبع انبساط پکیج باید 1 بار باشد. روی این منبع دریچه ای قرار می گیرد که به وسیله آن می توان فشار هوای منبع را تنظیم کرد. همچنین در صورت وجود سوراخ در دیافراگم، با فشار دادن سوزن سوپاپ، آب منبع خارج شده و باید منبع را تعویض کرد.

دریچه اطمینان
شیر اطمینان یا شیر 3 بار شیر حساس به فشار است که بر روی مدار گرمایش نصب می شود و در صورتی عمل می کند که فشار آب مدار گرمایش از 3 بار بیشتر شود و آب اضافی را از طریق شیلنگ متصل به آن تخلیه کند. برای کاهش فشار آب مدار گرمایش زیر 3 بار. مسیر شیلنگ متصل به شیر اطمینان باید به گونه ای باشد که در صورت 3 بار کارکرد شیر، آب موجود در مدار گرمایش به مصرف کننده نپاشد و به کابینت یا تجهیزات اطراف پکیج آسیب نرساند. دلیل استفاده از شیر اطمینان این است که فشار آب مدار گرمایش زیاد بالا نمی رود زیرا افزایش بیش از حد فشار باعث ترکیدگی لوله ها و سیستم می شود. افزایش فشار مدار گرمایش می تواند به دلیل افزایش دمای آب یا پر شدن بیش از حد سیستم از آب باشد.

سوئیچ جریان
فلوسوئیچ باز شدن آب گرم بهداشتی را به برد اطلاع می دهد. داخل فلوسوئیچ یک شناور تفلون قرار دارد که در بالای آن یک آهنربای دائمی وجود دارد. هنگامی که آب سرد شهر با دبی حداقل 2 تا 2.5 لیتر در دقیقه یا فشار 0.2 بار وارد فلوسوئیچ می شود، شناور به سمت بالا حرکت می کند و در نتیجه آهنربا نیز به سمت بالا حرکت می کند و تماس برقرار می شود. جریان الکتریکی ایجاد می شود، به برد فرستاده می شود و برد متوجه باز شدن شیر آب گرم بهداشتی می شود. این قطعه در محل ورود آب سرد شهری به پکیج نصب می شود و کلید باز معمولی (NO) می باشد و کنتاکت آن در حالت عادی باز می باشد.

خدمات پکیج
موتور شیر سه طرفه
موتور شیر سه طرفه با برق 220 ولت ac و فرکانس 50 هرتز کار می کند و به صورت خطی یا رفت و برگشتی کار می کند. وظیفه این موتور تغییر مسیر آب مدار گرمایش بین مبدل ثانویه و رادیاتورها است. این موتور در دو بسته مبدل استفاده می شود. موتور شیر سه راهی در حالت عادی و استراحت در حالت آب گرم بهداشتی می باشد. محل قرارگیری این شیر در برخی از پکیج ها در خط جلو مدار گرمایش و در برخی دیگر از پکیج ها در خط برگشت مدار گرمایش می باشد. این موتور در برخی دستگاه ها به صورت عمودی و در برخی دیگر به صورت افقی نصب می شود. عملکرد موتور شیر سه راهی به این صورت است که با روشن شدن شیر آب گرم بهداشتی شفت داخل موتور حرکت می کند و مسیر رادیاتورها را مسدود می کند و در نتیجه مسیر گرمایش مبدل ثانویه باز می شود و گرمایش می شود. مدار آب بین مبدل اصلی و مسیر باز می شود. گرمایش مبدل ثانویه به گردش در می آید و در نتیجه آب سرد شهری که در مسیر بهداشتی مبدل ثانویه جریان دارد توسط مدار آب گرمایش گرم می شود. در حالت گرمایش، عملکرد شیر سه راهی معکوس است. به این ترتیب شفت داخل موتور شیر سه راهی حرکت می کند و با حرکت توپی مکانیکی مسیر گرمایش مبدل ثانویه را مسدود می کند و در نتیجه مسیر رادیاتورها برمی گردد و آب در مدار گرمایش به گردش در می آید. توسط پمپ سیرکولاتور بین مبدل اصلی و رادیاتورها. خواهد بود شیر سه راهی از یک مسیر اصلی و دو مسیر فرعی تشکیل شده است. مسیر اصلی به پمپ و یکی از مسیرهای فرعی به مبدل ثانویه و مسیر فرعی دیگر به رادیاتورها متصل می شود. این موتور در بازار به شیر موتور یا شیر برقی آب نیز معروف است و توسط خار به بلوک سه راه متصل می شود.

پرکننده شیر
شیر پرکن شیر کوچکی است که در زیر پکیج قرار می گیرد و به وسیله آن می توان آب سرد شهری و آب گرم بهداشتی را وارد مدار گرمایش کرد. تنها راه اتصال مدارهای گرمایشی و بهداشتی شیر پرکن است. شیر پرکننده به برگشت یا برگشت مدار گرمایش در ورودی آب سرد شهر متصل می شود. همچنین در برخی از پکیج ها در ورودی آبگرم بهداشتی به برگشت یا برگشت مدار گرمایش متصل می شود. این شیر در انواع دستی، برقی و اتوماتیک موجود می باشد. نوع دستی به صورت s می باشد.

برای مشاهده قیمت و خرید قطعات پکیج ایران رادیاتور کلیک کنید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 217 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 270 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 159 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 16 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 17 بازدید
سوال شده 2 ماه قبل در لوازم خانگی توسط Parimoradi (0 امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 25 بازدید
سوال شده 3 ماه قبل در لوازم خانگی توسط کیان تعمیر (0 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 227 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 68 بازدید
...