0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (458 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

ماهی های گوپی چه ویژگی هایی دارند و چگونه تولید مثل می کنند؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (458 امتیاز)

اگر یک آکواریوم در خانه داشته باشید، ماهی ای را می خواهید که زیبا بوده، به آسانی تغذیه کند و رفتار زندگی آن جالب باشد. یک ماهی که بتواند تمام این خصوصیات را داشته باشد گوپی نام دارد، که اغلب به عنوان ماهی رنگین کمان نامیده می شود.

این ماهی عادات جالب و غیر معمولی را برای تولید مثل دارد که می توانید بسیار یاز جریانات آن را در آکواریوم به زور واقعی ببینید. ماهی ماده بجای اینکه تخم را از بدن خود خارج کند آن را درون بدن نگه می دارد و وقتی کاملا مراحل رشد و نمو را طی کرد به صورت یک ماهی کوچک، اما کامل، به درون آب می ریزد. این نوزادان قادرند شنا کرده غذا بخورند و از حیوانات بزرگ تر که ممکن است آنها را صید کنند دوری نمایند. یک واقعیت جالب اینکه مادر آماده است که چند تا از نوزادان را بخورد، به ویژه اگر گرسنه باشد.

اما نجات نوزدان و حفظ آنها آسان است. به طور غرزی نوزادان تازه متولد شده به طرف نور شنا می کنند. اگر قسمت روشن آکواریوم پوشیده از گیاهان آبزی بوده و پوشش گیاهی متراکمی داشته باشد، نوزدان کمتری خورده خواهند شد و چنانچه شانس مخفی شدن داشته باشند، ماهی های بزرگتر را فریب داده و نجات خواهند یافت.

ماهی های گوپی را از قسمت شمالی آمریکای جنوبی، از ونزوئلا و اطراف آن، می آورند. نمونه های این ماهی مدت ها به وسیله شخصی از"ترنیداد" به نام "لاچمر گوپی" جمع آوری و برای بررسی به موزه بریتانیا فرستاده شد. این ماهی نام های مختلفی به وسیله دانشمندان به خود گرفته است، یکی از این ها "lebistes reticulatus" می باشد. این ماهی زمانی Girardinus guppy نامیده شد، که به طور مختصر "Guppy" گفته می شود و این نامی است که در دنیا بیشتر برای این ماهی به کار می رود. ماهی نر رنگ درخسان تری نسبت به ماده دارد و همه ی ماهی های نر با هم تفاوت دارند و هر چند که سعی کنید نمی توانید دو ماهی یکسان از این نوع ماهی را بیابید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
سوال شده 6 سال قبل در علم و دانش توسط شاکر (690 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 1.4هزار بازدید
سوال شده 9 سال قبل در علم و دانش توسط mp (7.0هزار امتیاز)
+1 امتیاز
2 پاسخ 2.4هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در علم و دانش توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 982 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 823 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 554 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 388 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 290 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 450 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در گوناگون توسط میشل (892 امتیاز)
...