0 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (892 امتیاز)
چه نوع کمپوت و آب میوه ای برای خانمی که زایمان کرده است مناسب است؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (801 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

بعد از سزارین کمپوت گلابی بخورید. 

وجود عنصر بور در گلابی باعث بالا رفتن جذب کلسیم و در نتیجه موجب جلوگیری از پوکی استخوان می شود.

از آنجایی که این میوه دارای فیبر و آب بالایی است، بنابراین برای رفع یبوست بعد از زایمان، مفید است. با خوردن 1 تا 2 عدد گلابی در روز و نوشیدن یک لیوان آب ولرم، خاصیت ملین آن قوی‌تر می شود.

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
کمپوت گلابی

بعد از سزارین کمپوت گلابی بخورید. وجود عنصر بور در گلابی باعث بالا رفتن جذب کلسیم و در نتیجه موجب جلوگیری از پوکی استخوان می شود.از آنجایی که این میوه دارای فیبر و آب بالایی است، بنابراین برای رفع یبوست بعد از زایمان، مفید است. با خوردن ۱ تا ۲ عدد گلابی در روز و نوشیدن یک لیوان آب ولرم، خاصیت ملین آن قوی‌تر می شود.

    آناناس

آناناس حاوی آنزیم شگفت‌انگیزی به نام بروملین است که اثرات حیرت‌انگیزی در حفظ سلامت بدن ایجاد می‌کند. این آنزیم به گونه‌ای ناباورانه اقدام به سرعت بخشیدن به بهبودی و بازسازی سلول‌های صدمه دیده‌ی بدن کرده و زخم‌ها و جراحات وارده به بافت‌های بدن را ترمیم می‌کند. محققان بر این باورند از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بروملین، افزایش جریان خون در قسمت آسیب‌دیده است که نقش بسزایی در سرعت بهبود منطقه‌ی صدمه دیده ایفا خواهد کرد. همچنین این آنزیم از جمع شدن خون در بخش‌هایی از بدن که دچار سیاهی و کبودی شده‌ است، ممانعت می‌کند. در زنان که عمل زایمان را انجام داده اند برای آنکه زخم ها سریع تر بهبود پیدا کنند استفاده از آناناس مفید است .

    آب پرتقال

تقویت عملکرد مغز، درمان جراحت‌ها و بهبودی پس از بیماری‌ها را تائید می‌کنند. ویتامین Cیک آنتی‌اکسیدان نیرومند برای خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد است که کمبود آن در رژیم غذایی ممکن است به مرور زمان موجب بروز مشکلات در سلامت انسان شود. آب پرتقال تازه قطعا گزینه‌ای ایده‌آل است، ولی اگر یکی از دل‌مشغولی‌های بزرگ‌تان تامین ویتامین D مورد نیاز روزانه‌ی بدن‌ و حفظ جوانی، قدرت، و سلامتی‌تان باشد، باید به سراغ آب پرتقال‌های بسته‌بندی موجود در فروشگاه‌ها بروید. بسیاری از آب پرتقال‌های بسته‌بندی با ویتامین D غنی می‌شوند، زیرا این ویتامین به صورت طبیعی در سبزیجات و میوه‌هایی نظیر پرتقال وجود ندارد.ویتامین D یکی از ویتامین‌هایی است که کمبود آن شایع می‌باشد.چون در عمل زایمان خون زیادی از زنان هدر می رود می تواند در درمان کم خونی موثر باشد.

    توت فرنگی

چون در عمل زایمان همراه با خون آهن و مواد دیگری در بدن ازبین می رود پس بهتر است از توت فرنگی استفاده شود .توت فرنگی حاوی فولیک اسید، الاجیک اسید، ویتامین ب۵ و ویتامین ب۶ است که نمی گذارند موها نازک شوند و بریزند. به علاوه مواد معدنی مانند منیزیم و مس به جلوگیری از رشد قارچ و شوره سر کمک می کنند.

    توت سیاه

به دلیل رنگ بنفش بسیار تیره‌ی آن به راحتی می‌توان تصور کرد که این میوه باید سرشار از ویتامین C باشد. هر بشقاب توت سیاه در کنار میزان بالایی از پتاسیم، آهن، ویتامین B5 و مواد شیمیایی گیاهی، حدود ۱۸۰ میلی‌گرم ویتامین C دارد. ویتامین C در بهبودی زخم بسیار مؤثر است و پروتئین به بدن شما کمک می‌‌کند تا خودش را ترمیم کند.

    انجیر

انجیر منبع غنی فیبر غذایی می باشد. لیگنین یک نوع فیبرغذایی غیرمحلول است که به مقدار زیاد در انجیر وجود دارد و نقش عمده ای در جلوگیری و رفع یبوست دارد چون در زمان بارداری احتمال نفخ و یبوست وجود دارد پس بهتر است از انجیر استفاده شود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 522 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 316 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 159 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 588 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 202 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 275 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 428 بازدید
...