0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (843 امتیاز)

نارسایی قلبی چه علایمی دارد؟

قبل توسط (10 امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
سلام نارسایی قلبی علائم زیر را داره:
علائم ریوی که در موارد خفیف‌تر، فرد هنگام فعالیت دچار تنگی نفس می‌شود. اما در موارد شدیدتر، فرد در هنگام استراحت نیز دچار تنگی نفس و کمبود اکسیژن می‌شود.
تجمع مایع در شکم و پاها که به صورت ورم شکم و ورم پا قابل مشاهده است.
احساس درد شکمی که به دلیل تجمع مایع در کبد، به خصوص در موارد حاد، ایجاد می‌شود. زمانی که خون و مایع بیشتری در کبد جمع می‌شود، جدار خارجی کبد تحت فشار قرار می‌گیرد و باعث ایجاد درد و ناراحتی در سمت راست شکم می‌شود.
و اما اگه دنبال کسب اطلاعات کامل درباره نارسایی قلبی هستی. مثلا اینکه نارسایی قلبی چیه؟ درمانش چیه عوارضش چیه و ... حتما مقاله نارسایی قلبی از سایت آریتمی توانیر از بهترین کلینیک های تخصصی قلب،عروق و آریتمی رو بخون.

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.3هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

در شرایط نارسایی قلب یا ناکارآمدی عملکرد قلب خون با سرعتی آهسته تر در سراسر بدن پمپ می شود. این شرایط به عوارض دیگری در اندام هایی که به میزان کافی اکسیژن و مواد مغذی دریافت نمی کنند، منجر می شود.
نارسایی قلبی می تواند در واکنش به یک حمله قلبی یا دیگر بیماری های زمینه ای که فشار مضاعفی را بر قلب وارد می کنند، مانند دیابت، بیماری کلیوی یا فشار خون بالا شکل بگیرد.

تپش قلب و تنگی نفس، از علائم نارسایی قلبی است. از دیگر علایم این اختلال سرفه ای است که موجب تولید خلط سفید رنگ می شود. سرگیجه، حالت تهوع، درد قفسه سینه، خستگی شدید و افزایش وزن ناگهانی هم می توانند نشان دهنده ی نارسایی قلبی باشند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 424 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 387 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 365 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 545 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 402 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 508 بازدید
...