0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (230 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

از چه سنی باید اتاق خواب کودک را جداکرد؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

متخصصان اطفال توصیه می‌کنند از ۲ سالگی به بعد اتاق خواب کودک را از خود جدا کنید. در کودکان زیر یک سال احتمال سندروم مرگ ناگهانی نوزاد وجود دارد و به همین دلیل توصیه می‌شود کودک را نزد خود بخوابانید اما بعد از ۲ سالگی احتمال بروز این سندروم به صفر می‌رسد.
در ضمن دیگر کودک، شیر‌خوار نیست پس مادر نباید مرتبا برای شیردهی به او جایش را ترک کند. از این سن به بعد کودک می‌تواند حرف بزند. پس اگر مشکلی داشت می‌تواند آن را بیان کند و چون توانایی حرکت دارد هر گاه اوضاع را نابسامان حس کند می‌تواند خود را به شما برساند. معمولا کودکانی که بعد از ۲ سالگی هنوز کنار پدر و مادر می‌خوابند سخت از آن‌ها جدا می‌شوند و بعدها ممکن است دچار اضطراب زیادی شوند و آمادگی‌شان برای مستقل شدن را دیر و به سختی کسب کنند.


 

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

به طور کلی در یک سال اول بهتر است شیرخواران در معرض دید والدین باشند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتی اگر اتاق جدایی برای فرزند در نظر گرفته می‌شود، در معرض دید والدین باشد. از آنجا که این امکان معمولا وجود ندارد، بهتر است در یک سال اول شیرخوار در اتاق والدین‌ اما در تخت جدا خوابانده شود.

بعد از یک سال، به خصوص در مورد کودکانی که شیر مادر نمی‌خورند، بهتر است جای خواب آنها را جدا کرد اما در مورد شیرخواران شیر مادرخوار، ممکن است جداکردن فرزند از مادر هنگام خواب کار راحتی نباشد زیرا مادر مجبور می‌شود با هر بار گریه کودک، بلند شود و او را به تخت خود بیاورد یا در کنار تختش بنشیند و او را [تنها کاربران قادر به مشاهده لینک ها هستند ] کند و دوباره به تخت بازگرداند.

مشاوره کودک در تهران

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 521 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 347 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 300 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 349 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3.8هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1.1هزار بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 384 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 413 بازدید
...