0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (892 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

چه کمر درد هایی جزو کمر درد های خطرناک هستند و باید آنها را جدی گرفت؟

2 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (843 امتیاز)

اگر اخیرا یک حادثه و یا تصادف را تجربه کرده اید و داروهای کورتونی (که می توانند استخوان هایتان را ضعیف کنند) مصرف می کنید، و یا پوکی استخوان دارید، هر کمردردی را باید با پزشک درمان بگذارید. ممکن است در این شرایط شما دچار شکستگی ستون فقرات شوید که می تواند به کاهش قد، خمیدگی و حتی مشکلات تنفسی و گوارشی منجر شود. درمان می تواند شامل استفاده از کمربند مخصوص، مصرف داروهای مسکن، فیزیوتراپی و در برخی موارد عمل جراحی باشد.

درد در قسمت بالایی یا پایینی کمر که به نظر مربوط به یک ماهیچه یا مفصل نیست، می تواند نشان دهنده سکته قلبی باشد. به خصوص اگر این درد از قفسه ی سینه آغاز شده و سپس منتشر گردد. درد ناگهانی و شدید کمر باید با پزشک در میان گذاشته شود. اما بی پرده بگوییم، اگر شما همراه کمردرد شدید و ناگهانی ، درد فک، حالت تهوع، خستگی های مکرر و تنگی نفس را نیز تجربه می کنید، اتفاق بدی برایتان رخ داده است.

بیشتر مبتلایان به کمردرد می توانند موقعیت خوابیدن خود را به گونه ای تنظیم کنند که درد نکشند. اما اگر در هر حالتی از خوابیدن کمردرد دارید و یا حتی تا زمانی که جابه جا نشده اید، درد شروع می شود، باید نزد پزشک بروید، زیرا این کمردرد می تواند نشانه ای از تومور نخاع و یا عفونت استخوان ستون مهره ها باشد. در هر صورت فورا باید نزد پزشک بروید.

کمردرد به همراه عدم کنترل دفع ادرار و یا مدفوع می تواند نشانه ای از سندروم دم اسبی باشد. یک اختلال نادر که تنها یک نفر از هر سی و سه هزار نفر به آن مبتلا می شود و در طی آن ریشه های عصبی در مهره های کمر فشرده شده و حس و حرکت قطع می شوند. این بیماران به طور اورژانسی به بیمارستان منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار می گیرند. اگر فرد به خوبی تحت درمان و یا عمل جراحی قرار نگیرد، ممکن است دچار بی اختیاری دفع ادرار و مدفوع، اختلال عملکرد جنسی و یا حتی فلج دائمی شود.

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

برخی از علائم کمردرد ممکن است در همان روز بروز سریعاً نیاز به توجه نداشته باشند اما ممکن است نیاز به ارزیابی پزشکی در اسرع وقت داشته باشند. وقتی قرار ملاقات با پزشک یا متخصص مراقبت‌های اولیه در عرض یک هفته در دسترس نباشد، ممکن است برای ارزیابی این علائم مراجعه به یک مرکز مراقبت‌های فوری توصیه شود:

  • اخیراً افزایش کمردرد داشته‌اید که با داروهای بدون نسخه یا نسخه پزشک فروکش نمی‌کند
  • کمردرد همراه با حالت تهوع و یا استفراغ
  • کمردرد که با حرکات خاص، مانند هنگام سرفه، خم شدن به جلو یا عقب یا حرکات پیچشی، شدید می‌شود
  • کمردرد که به سمت پایین ران و یا پا انتشار می‌یابد
  • اخیراً دچار سفتی کمر شده‌اید

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 547 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 356 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 428 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 399 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 8.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 479 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 565 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 865 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در درمان و پزشکی توسط ashvan (230 امتیاز)
0 امتیاز
3 پاسخ 747 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 491 بازدید
...