0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (1.1هزار امتیاز)

آیا امکان دارد پس از هیپنوتیزم دچار گمگشتگی شویم و دیگر به سطح هوشیار برنگردیم؟

آیا هیپنوتیزم روی عملکرد بدن نیز تاثیر دارد؟

چگونه می شود عوارض پس از هیپنوتیزم را رفع کرد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
قبل توسط (230 امتیاز)

با توجه به اینکه ممکن است بدن برای مدتی طولانی در شرایطی خاص قرار بگیرد، ممکن است زمان بازگشت به هشیاری با برخی عوارض همراه باشد؛ مانند افت قند خون،  گیجی، ناتوانی در تکلم برای مدتی کوتاه، ناتوانی در تمرکز کردن و کرختی در اعضای بدن. بهترین ورزش برای بهبود تمام این عوارض این است که لیوانی آب بنوشید و کمی در جای خود صبر کنید.

گم شدن در حالت هیپنوتیزم زاده توهمات و تصورات سینمایی است. چنین اتفاقی در عالم واقعی نمی افتد. البته ذکر این نکته بسیار مهم است که چون در هیپنوتیزم درمانی، فرد در حالت نیمه هشیار با ترس ها و مسائل و مشکلات ذهنی خود رو به رو می شود، ممکن است درگیر مسائل روانشناختی و واکنش های هیجانی و عاطفی شدیدی شود؛ به همین دلیل به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود این نوع هیپنوتیزم جز با نظارت درمانگری حرفه ای و آشنا به مسائل روانی انجام گیرد. موضوع هیپنوتیزم نمایشی و خودهیپنوتیزم  از این بحث  جداست.

تنها اتفاقی که ممکن است هنگام ناتوانی از کنترل ذهن در حالت هیپنوتیزم برای فرد رخ دهد، این است که هیپنوتیزم گر نتواند وی را در حالت بینابین نگه دارد و فرد هیپنوتیزم شده به خوابی عمیق فرو برود. در این موقعیت نیز فرد مانند هر زمان دیگری که به خواب رفته عمل می کند. به عبارت ساده تر اگر فرد از دست هیپنوتیزم گر رها شود، می خوابد و پس از مدتی بیدار خواهدشد.

شما به هیچ وجه در حالت هیپنوز ارتباط خود را با اطراف به شکل کامل از دست نمی دهید. به عبارت ساده تر شما صدا را می شنوید؛ اما توجه تان به آن صدا کاهش می یابد. برای مثال ممکن است شما هنگام حرکت در خیابان میلیون ها صدا و تصویر را ببینید؛ ولی آیا به همه آنها توجه می کنید؟ در حالت هیپنوز نیز صداها شنیده می شود؛ اما میزان توجه مغز به صداهایی که نیازی به توجه ندارند، کم می شود. برای همین فرد هیپنوتیزم کننده در طول هیپنوز هر از چندگاهی به شما یادآوری می کند که تنها به صدای او توجه کنید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 263 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 540 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 202 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در درمان و پزشکی توسط بی نام
0 امتیاز
0 پاسخ 129 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 270 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 832 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 2.2هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در درمان و پزشکی توسط mp (7.0هزار امتیاز)
+2 امتیاز
2 پاسخ 45.3هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 263 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.1هزار بازدید
...