0 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (690 امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط

با توجه به اینکه این روز ها اکثر مادران ایرانی زایمان سزارین را ترجیح می دهند آیا این نوع زایمان از نظر متخصصان بهتر از زایمان طبیعی است؟

3 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

سلام. طبق بررسی های انجام شده (از طریق کلیک روی این لینک میتوانید مطالب و تجربیات بیشتر ی را کسب کنید.)این موضوع کاملا درست هست که در چند دهه ی اخیر مادران ایرانی زایمان سزارین را ترجیح می دهند اما متخصصان زنان و زایمان در این زمینه نظرهای دیگری دارند.

ناهید خداکرمی، رییس انجمن مامایی ایران است و آمار زایمان سزارین در میان زنان ایرانی را نگران کننده می داند. او در گفت و گو با این سایت به یک بررسی انجام شده درباره نوزادانی که به صورت سزارین به دنیا آمده اند اشاره می کند: «پژوهشی روی فرزندان سزارینی در کانادا انجام گرفته که نتایج تامل برانگیزی همراه داشته به طوریکه این افراد 50 درصد بیشتر از نوزادان متولد شده در زایمان طبعیی به آسم، 25 درصد به دیابت و 20 درصد به چاقی و بیش فعالی مبتلا می شوند و این در حالی که آمار سزارین در این کشور نصف میزان سزارین در ایران هم نیست.

او وضعیت سزارین در ایران را مشکلی می داند که 20 سال دیگر پیامدهای آن گریبان ایرانیان را می گیرد. نظر او درست مانند دکتر «عزت شیران» است. مامای 65 ساله که بیش از 40 سال است هرکس را که می شناسد و نمی شناسد را به روش طبیعی زایمان کرده. او اصفهانی است و با لهجه شیرین و غلیظش از ترس زنان ایرانی برای زایمان طبیعی می گوید.


 

+1 امتیاز
قبل توسط (1.6هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط

زایمان طببعی بلحاظ اینکه پروسیژری غیر تهاجمی است و زایمان از طریق طبیعی انجام میشود هم برای مادر بهتر است هم برای ایمنی نوزاد. البته بشرطی که موارد خاص برای مادر یا نوزاد وجود نداشته باشد. اما درد و ناراحتی بیشتری برای مادر دارد.

0 امتیاز
قبل توسط (0 امتیاز)

زایمان طبیعی یا سزارین

روش طبیعی از نظر اقتصادی نیز به نفع خانواده و جامعه است، در مقابل سزارین باعث خسارت مالی به خانواده و سیستم بهداشتی می‌شود.

مادران باردار باید با آموزش کافی و مناسب، ترس و هراس بی‌مورد از آن را کنار بگذارند و برای اطمینان از سیر طبیعی حاملگی، تأمین سلامتی خود و نوزادانشان حتما به طور پیوسته به متخصص زنان مراجعه و به توصیه‌های آنان عمل کنند.

این افراد باید اطمینان داشته باشند که در همۀ ساعات شبانه روز دسترسی به متخصص زنان و زایمان، بیهوشی و روش‌های بی‌دردی و انجام سزارین اورژانس وجود دارد.

زایمان طبیعی همیشه ارجح است اما در صورت وجود برخی شرایط با بیماری‌ها در خانم باردار، متخصص زنان سزارین را توصیه می‌نماید که در این صورت مادر تحت سزارین برنامه‌ریزی شده قرار می‌گیرد.

مادران و خانواده‌ها باید از خطرات و فواید هر دو از نوع زایمان آگاهی داشته باشند. هر زایمان طبیعی ممکن است با صلاحدید متخصص زنان به سزارین بیانجامد.

 

بهترین دکتر جراح زیبایی زنان در تهران

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 841 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 538 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 363 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 473 بازدید
...