0 امتیاز
قبل در علم و دانش توسط (7.0هزار امتیاز)
چگونه می توان شرایط مناسبی برای ماهی fighter ایجاد نمود (طرز نگهداری)  و چه تغذیه ای برای آن مناسب است؟

1 پاسخ

+4 امتیاز
قبل توسط (951 امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
شرایط نگهداری: اصولا فایتر ها خلق و خوی تندی دارند. آن ها به ماهی های دم بلند آسیب رسانده ولی با ماهیهای بزرگتر از خود قابل نگهداری هستند .هرگز فایتر را نباید با زنده زاها نگهداری کنید ، چون علاوه بر خوردن بچه های آنها ، علاقه ی زیادی به خوردن دم بلند آنها دارد و نهایتاً سبب مرگ زنده زاها می شود . اما فایتر را می توان با گورامی ها ، بارب ها ، آنجل ها ، لوچ ها ، شارک ها و سایر ماهی ها ی بزرگتر از خود که باله ی بلند و نرمی ندارند ؛ نگهداری کرد . تذکر : هرگز نباید فایتر نر را با فایتر دیگری ( چه نر و چه ماده ) در یک تانک نگهداری کرد ، زیرا باعث دعوا بین آن دو و مرگ یکی از طرفین می شود . اما فایتر های ماده را می توان با هم نگهداری کرد . نحوه تغذیه: اصولا گوشتخوار بوده ولی همه چیز میخورد ،غذای زنده را ترجیح میدهد ولی غذای پولكی یا یخ زده و كرم خونی زنده و خشك شده و غذاهای مشابه را هم میخورد.ماهیان بالغ را روزی دو بار، با غذاهای حبه ای یا پولكی و در صورت امكان با كرمهای ریز و لارو پشه تغذیه كنید. یکی از بهترین غذاهای پیشنهادی برای این ماهی کرم خونی باشد زیرا در زیستگاه طبیعی نیز بخش زیادی از غذای ماهی را همین لارو حشرات تشکیل می دهد .
قبل توسط (7.0هزار امتیاز)
بله . برام جالبه که نسل این ماهی چطور با این اخلاقش تا حالا زنده مونده!!!!
قبل توسط (951 امتیاز)
+1
قبل از تخم ریزی فایتر نر روی آب ( کنج تانک ) با دهان خود حباب هوا درست می کند ،
شکم ماهی ماده در زمان بارداری نیز بسیار ورم کرده و از دیگر ماهیان دوری می کند فایتر ها در این زمان دور هم می چرخند و توپی گرد را تشکیل می دهند که در این زمان ماهی نر با یک ضربه تخم ها را از شکم ماده بیرون کشیده و از هم جدا می شوند .
پس از اینکه فایتر ماده به طور کامل تخم ریزی کرد ، باید آن را به تانک دیگری منتقل کرد تا تخم ها را نخورد .
 تخم های فایتر به دلیل سبک بودن به روی آب رفته و فایتر نر آنها را درون حباب هایی که روی آب ایجاد کرده قرار می دهد تا راحت تر آنها را بارور کند .48 ساعت پس از بارور شدن تخم ها ، بچه ها از آن بیرون می آیند که فایتر نر یک یا دو هفته از آنها مراقبت می کند و پس از این مدت باید فایتر نر را به تانک دیگر منتقل کرده و بچه ها را با غذاهای پودر شده ای مانند کرم قرمز و کرم فشرده تغذیه کرد .

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
سوال شده 6 سال قبل در علم و دانش توسط شاکر (690 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 486 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 2.4هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در علم و دانش توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 977 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 822 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 551 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 385 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 287 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 448 بازدید
سوال شده 9 سال قبل در گوناگون توسط میشل (892 امتیاز)
...