0 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (7.1هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
پروتکل TFTP چیست و دارای چه قابلیت هایی است و چه مزیتی نسبت به FTP دارد؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)
ویرایش شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ

پروتکل TFTP همانند پروتکل FTP روی بستر IP با هدف انتقال فایل پیاده سازی شده است. تفاوت پروتکل Ftp با پروتکل TFTP در این است که FTP مبتنی بر TCP و TFTP مبتنی بر UDP است . به صورت پیش فرض پروتکل اتقال فایل در دستگاههای سیسکو TFTP است .

Trivial File Transfer Protocol) TFTP) یک پروتکل انتقال فایل است که به دلیل سادگی در به‌کارگیری، پرکاربرد شده‌است. این پروتکل بیشتر برای انتقال خودکار فایل‌های مربوط به تنظیمات یک دستگاه و یا فایل‌های مورد نیاز یک دستگاه برای بوت شدن به کار می‌رود.

در مقایسه با پروتکل انتقال داده FTP، تی‌اف‌تی‌پی بسیار ساده‌تر عمل می‌کند. به عنوان مثال در TFTP خبری از احراز هویت استفاده کننده و هر کسی که دسترسی شبکه به آن داشته باشد می‌تواند از آن استفاده کند.

به دلیل طراحی ساده این پروتکل، TFTP می‌تواند با دربرگرفتن مقادیر ناچیزی از حافظه و دیگر منابع سخت‌افزاری راه‌اندازی و آمادهٔ استفاده شود. به همین دلیل این پروتکل بیشتر در بوت شدن دستگاه‌های رایانه‌ای مانند مسیریاب‌ها که مکانی برای دخیره داده ندارند کاربرد دارد. در واقع TFTP یکی از عناصر PXE یا پروتکل بوت شدن دستگاه‌ها از محیط شبکه است که در واقع درون بایوس کارت شبکه رایانه‌های میزبان، الگوریتمی برای استفاده از آن پیش‌بینی و نهادینه شده‌است.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 4.0هزار بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 2.8هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط kashi (7.2هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 819 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط Saeed Zarinfam (1.1هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 1.8هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 599 بازدید
+1 امتیاز
0 پاسخ 487 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 283 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط SAMIRA (7.1هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 1.2هزار بازدید
...