+1 امتیاز
قبل در برنامه نویسی توسط (7.2هزار امتیاز)
برای برنامه نویسی کدام یک از CPU های اینتل یا AMD مناسب تر است؟ (بیشتر مقایسه سری A10 از AMD و سری i5 از اینتل مد نظرم است)

با توجه به اینکه پردازنده های AMD معمولا cache بالاتری دارند ولی در bench mark ها معمولا CPU های Intel امتیاز بالاتری می آورند.

نکته دیگر که برای لپ تاپ ممکن است مهم باشد مصرف انرژی کمتر پردارنده های AMD می باشد.

2 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (335 امتیاز)
اگر قصد برنامه نویسی اسمبلی دارید ممکن است معماری پردازنده برای شما مهم باشد وگرنه هرچه قدرت پردازنده بالاتر باشد زمان کامپایل و اجرای برنامه شما فارغ از نوع پردازنده بهتر خواهد بود.
قبل توسط (335 امتیاز)
+1
در مورد بهتر بودن پردازنده های اینتل که شکی نیست، این رو میشه از سهم بازار هم بدست آورد تقریبا 80% برای اینتل و 20% بقیه برای رقبا مثل AMD و ARM هست.
معماری پردازنده های معمولی و خانگی مثل سری i با سری خانواده های Xeon تفاوت هایی دارند که با برنامه نویسی سطح پایین قابل دسترسی هستند. البته در بیشتر موارد خود کامپایلرهای Intel این قابلیت ها را در اختیار برنامه نویس قرار می دهند، چیزی که خیلی با gcc یا msvc نمی توان به آنها دسترسی داشت. حتی در بحث Profiling هم ابزارهای Intel مثل Parallel Studio فقط روی پردازنده های Intel به شما امکان tuning و بهتر کردن برنامه های C/CPP و Java را می دهند.
قبل توسط (7.2هزار امتیاز)
ARM معماری است نه سازنده که با اینتل رقابت کند(خود اینتل زمانی تولید کننده ARM بوده است). برای برنامه نویسی هم اکثرا X86 استفاده می کنند و من هم همین معماری مد نظرم است. در ضمن برای cross platform بودن پیاده سازی پایه مد نظرم است.
+1 امتیاز
قبل توسط (1.1هزار امتیاز)

به نظر من CPU های AMD فقط از نظر قیمت بهتر هستند (ارزانتر هستند) و CPU های Intel از نظر فضای اشغالی برتر هستند (تقریبا اکثر آلترا بوک ها از CPU های Intel استفاده می کنند) در سایر موارد تفاوت زیادی بین CPU های همرده این دو برند وجود ندارد. البته من شخصا CPU های جدید سری Core i شرکت Intel رو پیشنهاد می کنم (haswell).

سوالات مشابه

0 امتیاز
3 پاسخ 1.2هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 610 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3.6هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 429 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 472 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 4.8هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.8هزار بازدید
...