+1 امتیاز
قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط (1.1هزار امتیاز)

شرکت دل در لپ تاپ های خود از تکنولوژی با نام TrueLife استفاده می کند، این تکنولوژی چیست و چه مزایایی دارد؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
TrueLife نام استانداردی است که Dell برروی نمایشگرهای براق خود گذاشته است که کیفیت خوبی رو در صفحه نمایش های براق با تفکیک پذیری بالا فراهم میکند:
در LCD ها به صورت کلاسیک در بیرونی ترین لایه، صفحهای مات و غیر صیقلی قرار میگرفت تا از انعکاس نور محیط به چشم مخاطب جلوگیری نماید و در نتیجه دید بهتری حاصل گردد. در عین حال این روش اثرات جانبی از جمله پراکندگی و تفرق نور، تاری تصویر، کاهش کنتراست، شدت رنگ و زاویه دید را به همراه داشت. برای رفع این مشکلات به جای لایه مات در تکنولوژی های جدید از لایه ای صیقلی و شفاف استفاده می شود. برای کاهش انعکاس نور در این روش، یک پوشش رنگی بسیار ملایم روی لایه صیقلی وجود دارد. با این حال بازهم قدری انعکاس اجتناب ناپذیر است.
به این ترتیب با این تکنولوژی اشباع رنگ بیشتر، سیاه تیره تر و سفید روشن تر، و در نهایت تصویری شفافتر نسبت به گذشته حاصل میگردد، و تماشای عکس و فیلم را لذت بخش تر میکند. سازندگان نمایشگرهای LCD و سازندگان محصولاتی که دارای نمایشگر LCD هستند، مانند سازندگان لپ تاپ، نوت بوک، نت بوک، کامپیوتر All In One و قاب عکس دیجیتال، تکنولوژی نمایشگرهای درخشان  و براق با استفاده از لایه صیقلی را تحت نام های تجاری مختلفی به بازار عرضه کرده اند، اما در نهایت تکنولوژی به کار رفته در تمام آنها از اصولی که شرح آن در بالا آمده پیروی می کند. به عنوان مثال شرکت Acer از نام تجاری CrystalBrite، شرکت Apple از Glossy Display، شرکت ASUS از Color Shine، شرکت Dell از TrueLife، شرکت IBM از VibrantView، شرکت Sony از XBRITE و شرکت TOSHIBA از نام تجاری TruBrite برای معرفی این تکنولوژی در محصولات خود استفاده می کنند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 204 بازدید
سوال شده 10 سال قبل در کامپیوتر و اینترنت توسط Milad (1.3هزار امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 15 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 40 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 143 بازدید
...