+2 امتیاز
قبل در بازار و اقتصاد توسط (690 امتیاز)

درباره بیت کوین یا Bitcoin زیاد صحبت میشه می خواستم بدونم چیه و چه کاربردی داره؟

1 پاسخ

+1 امتیاز
قبل توسط (7.1هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
بیت کوین یک واحد پول دیجیتال و جهانی است که توسط هیچ دولت یا موسسه دولتی مثل بانک  مرکزی کنترل نمی شود. و به کاربران امکان می دهد که بدون هیچ واسطه ای انتقال پول غیر قابل بازگشت انجام دهند.گره های شبکه هر معامله را در شبکه اعلام می کنند که پس از تایید در یک سیستم اثبات کار، در یک تاریخچه عمومی به نام Blockchain ذخیره می شود.
از ویژگیهای بیت کوین می توان به تراکنش های فوری نقطه به نقطه (بدون واسطه)، پرداخت های جهانی به صورت کاملا ناشناس و کارمزد عملیات کم یا صفر اشاره کرد. ۱ بیت کوین حدود ۱۹۸ دلار است.
براي استفاده از بيت کوين اول بايد نرم افزار کيف پول (wallet) مربوط به آن را دانلود کنيد. اين نرم افزار موجودی شما را روي کامپیوتر ثبت می کند. بعد می توانید با استفاده از حساب بانکی معمولی، کارت اعتباری يا حتی پول نقد معمولی، بيت کوين بخرید و آن را در کيف پول الکترونيکی تان قرار بدهید.
یکی از مزايای انجام خريد اينترنتي با بيت کوين، حذف واسطه هاست. چون خريد به صورت مستقيم بين خريدار و فروشنده و به صورت توافقي صورت می گيرد، هيچ هزينه اضافي بابت واسطه گري به شخص ثالث پرداخت نمی شود. بيت کوين مثل پرداخت با اسکناس و سکه و به صورت نقد است، با اين تفاوت که بيت کوين واقعيت فيزيکي ندارد و يک فايل اطلاعاتي پيچيده است که در تلفن همراه خودتان ذخيره شده.
قبل از ابداع بیت کوین، سیستم های مالی آنلاین برای امنیت به یک سیستم کنترل کننده مرکزی احتیاج داشتند. ناکاموتو با استفاده از شیوه اثبات کار در یک شبکه همتا به همتا، راهی جایگزین پیشنهاد کرد.

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 406 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 358 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 235 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 410 بازدید
سوال شده 6 سال قبل در بازار و اقتصاد توسط 4li (10 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 189 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 70 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 320 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 72 بازدید
...