+1 امتیاز
قبل در تغذیه و سلامت توسط (7.0هزار امتیاز)
آیا بر اساس گروه های خونی تغذیه متناسب با هر یک لازم است؟ این موضوع تا چه حد از علمی ثابت شده است؟

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
چون هر شخصی دارای موقعیت فیزیکی خاصی است و میزان قدرت و ضعف و نیازهای غذایی او نیز متفاوت است تنها راهی که بیمار برای سالم ماندن و غلبه بر امراض مختلف دارد سازگار کردن خود با نیاز‌هایش است.چون خون عامل اصلی تغذیه بدن است احتمال دارد حالت‌های خون مشخص‌کننده تغییر وتنوع در نیازهای غذایی باشد.

درواقع اساس این ایده برمبنای واکنش بین خون و ترکیبات موجود در غذاهای هضم شده است.

با مطالعه و بررسی ثابت شده  که دارندگان گروه خونی O مستعد ابتلا به بیماری‌هایی هستند که ناشی از اسید بالای معده است و دارندگان گروه خونی A مستعد ابتلا به بیماری‌هایی هستند که ناشی از اسید ناکافی معده است  و در هر حال روشن شد که : «رابطه گروه خونی با بیماري‌ها در میزان تولید اسید معده است.»

ایده رژیم غذایی بر اساس گروههای خونی اولین بار توسط دکتر جیمز آدامو در سال ۱۹۹۶ مطرح شد.او اعلام کرد گروه خونی هر فرد روی میزان کالری هایی که او می سوزاند موثر است و بر این اساس می توان غذاهایی که فرد باید مصرف کند و ورزش هایی که باید انجام دهد را مشخص کرد.

از آنجایی‌که مفهوم «رژیم غذایی متناسب با گروه خونی» عمدتاً بر شیوه رژیم غذایی متناسب با گروه‌های خونی تمرکز می‌کند، منطقی است که گروه‌های خونی با پروفایل‌های شیمیایی و تغذیه‌ای فرد – مثل تیپ متابولیکی بیماران – متناسب باشند. بر این اساس رژیم‌های غذایی بر طبق آرایش بیوشیمیایی و ژنتیکی فرد تنظیم می‌شوند.

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 82.5هزار بازدید
سوال شده 10 سال قبل در علم و دانش توسط mp (7.0هزار امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 224 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 268 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 324 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 733 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 683 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 327 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 323 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 612 بازدید
...