+1 امتیاز
قبل در درمان و پزشکی توسط (7.0هزار امتیاز)
برچسب گذاری دوباره قبل توسط
بدن انسان تا چه مدت پس از مرگ به فعالیت خود ادامه می دهد و در این مدت مرده چه چیزهایی را می تواند احساس کند؟ آیا جدا کردن اعضا برای اهدا در این مدت انجام می شود و توسط مرده ممکن است حس شود؟

1 پاسخ

+2 امتیاز
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
انتخاب شده قبل توسط
 
بهترین پاسخ
نتایج اولیه مرگ از کار افتادن دستگاه‌های اصلی بدن انسان است. بدن سرد می‌شود؛ گردش خون متوقف می‌شود و لکه‌های آبی رنگ از لخته خون زیر پوست تشکیل می‌شود؛ ماهیچه‌ها منقبض می‌شوند؛ بدن خشک می‌شود، اما بعد از مدتی دوباره به حالت اولیه برمی‌گردد.بعد از مرگ، دمای بدن به صورت تصاعدی کاهش می‌یابد تا با دمای محیط اطرافش یکسان شود. این عمل بر روی سطح پوست بین 8 تا 12 ساعت زمان می‌گیرد، اما قسمت‌های میانی بدن زمان بیشتری برای سرد شدن نیاز دارند. اما عوامل مختلفی بر روی سرعت از دست دادن دمای بدن تاثیر گذار هستند و این زمان‌ها تخمینی می‌باشند. بعد از شروع عملیات پوسیدن ( تقریبا دو روز بعد از مرگ) دمای بدن دوباره شروع به افزایش می‌کند به این خاطر که در داخل بدن واکنش‌های متابولیکی و باکتریایی که در امر تجزیه دخالت دارند، کار خود را شروع می‌کنند.هر ساعت دمای بدن

حدود ۰٫۸۳ درجه سیلسیوس کاهش می‌یابد تا جایی که به دمای اتاق برسد و در همین زمان خون از چرخش باز ایستاده و بین ۲ تا ۶ ساعت بعد از مرگ بدن شروع به سفت شدن می‌کند. در حالی که در این زمان بدن مرده به نظر می‌رسد، هنوز قسمت‌هایی از بدن وجود دارند که زنده هستند. به عنوان مثال سلول‌های پوست تا بعد از ۲۴ ساعت از مرگ هنوز فعالیت خود را ادامه می‌دهند. چند روز پس از مرگ؛ باکتری‌هایی که در بدن وجود داشته‌اند شروع به از بین بردن صاحبخانه‌های خود یا در واقع همان ارگان‌های داخلی می‌کنند. لوزالمعده به عنوان مثال در نوع خود آنقدر در خود باکتری جمع کرده است که باعث تخریب سریع خود پس از مرگ می‌شود. وقتی که ارگان‌های داخلی شروع به از بین رفتن توسط باکتری‌های می‌کنند بدن رو به کبودی می‌رود و سپس سیاه می‌شود. شما ممکن است تغییرات را نبینید اما بو را به خوبی می‌توانید استشمام کنید.همان بو است که باعث ورم کردن بدن می‌شود. یک هفته بعد از مرگ پوست شل می‌شود و کوچکترین دستی می‌تواند آن را از هم بپاشد. یک ماه بعد از مرگ نیز موها، ناخن‌ها و داندان‌ها می‌افتند و بر خلاف آنچه شایع است ناخن‌ها و موها در زمان مرگ هیچ رشدی نمی‌کنند. مرده که جسما نمیتونه چیزی رو احساس کنه روحا هم تا یک هفته جسم در حال عذاب کشیدن فشار قبر هست که بحثش طولانی هست. جدا کردن اعضا هم وقتی فرد در حالت مرگ مغزی باشه انجام میشه که هنوز با دستگاه قلب فرد را زنده نگه داشته اند و بله ممکن هست از طرف مرده احساس بشه اما درد جسمی نداره که فرد درد بکشه.

موفق باشید.
قبل توسط (7.0هزار امتیاز)
من شنیدم که مغز تا چند دقیقه پس از ، از کار افتادن قلب هم چنان کار می کند و افرادی بوده اند که توانستن به همین جهت دوباره به حیات خود برگردند و زنده بمانند بدون اینکه اختلالی در بدن آنها رخ داده باشد. این حقیقت داره؟
قبل توسط (7.8هزار امتیاز)
پس از توقف ضربان قلب و تنفس، فعالیت مغز اندک زمانی باقی می ماند ، بله کسانی بوده اند که بعد از ایست قلبی به زندگی برگشته‌اند و از حرکت در تونلی نورانی یا تونلی که در انتهای آن نوری بوده سخن گفته‌اند، در صورت مرگ قلبی  برخی اعضای بدن مانند دریچه قلب، قرنیه، استخوان و... تا 48 ساعت بعد از مرگ قابلیت پیوند شدن را دارند ، در بیماران مرگ مغزی،به علت عدم حمایت مغز، اعضای بدن با تنفس مصنوعی، و تزریق داروهای تنظیم فشار و تقویت قلب کار می کنند و به نوعی با کمک و اتصال دستگاه ها فرد نفس می کشد. که ممکن است در یک دوره کوتاه زمانی از چند ساعت تا چند روز این اعضا فاسد شده و از بین بروند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 1.5هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 256 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 581 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 298 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 315 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2.4هزار بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 33 بازدید
...