0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

فروش شمع وارمر بسیار رایج است به طوریکه کمتر کسی پیدا میشود که این شمع را نشناسد.از شَمع یا به فارسی (سپندار)، برای داشتن یک منبع نور و بعضی اوقات برای تولید گرما استفاده می‌کنند و شامل یک ریسمان یا یک فتیله جاسازی‌شده و یک توده جامد از سوخت (معمولاً موم) است.

بررسی طرح های مختلف شمع وارمر

بررسی طرح های مختلف شمع وارمرانواع شمع:همانطور که میدانید انواع مختلفی از شمع در بازار به فروش میرسند که آنها را براساس کاربردشان دسته بندی میکنند برای مثال میتوان به این نمونه ها اشاره کرد. شمع معطر: شمع های معطر ،شمع هایی هستند که علاوه بر زیبایی، بوی خوشایندی نیز درهوا پخش می‌ کنند. استفاده از این نوع شمع، برای ایجاد لحظات رمانتیک مناسب است.

شمع کلاسیک: ازشمع های کلاسیک، بیشتر برای میزهای شام و دکوراسیون کلاسیک استفاده می ‌شود که ارتفاع آنها از بقیه شمع ها بیشتر است و گاه ارتفاع آنها تا 30 سانتیمتر و حتی بلندتر هم میرسد. این شمع ها معمولا روی شمعدان های قدیمی قرار می‌ گیرد و مدت زمان سوختنشان بیشتر از بقیه شمع ها است.

 

شمع نسوز: یکی دیگر از انواع شمع، شمع نسوز است که به شمع مادام العمر معروف است و دارای ترکیباتی است که قابلیت شارژ مجدد دارد. از آنجاییکه این شمع ها پس از تمام شدن سوخت، بطور خودکار خاموش می‌ شوند، در مقایسه با شمع های عادی خطر کمتری دارند. شمع دست ساز: شمع دست ساز نیز مشتریان خاص خود را دارد و از این مدل می‌ توان به شمع یخی و ژله ای اشاره کرد.

 

شمع بدون شعله: گونه جدیدی از شمع وجود دارد که به نام شمع بدون شعله در بازار شناخته می‌ شود. این شمع ها که دارای باطری هستند، کاربردهای فراوانی دارند و می ‌توانند جایگزین مناسبی برای شمع های معمولی باشند. شمع تزیینی: از انواع دیگر شمع می توان به‌ شمع تزیینی و شمع اکلیلی اشاره کرد که جلوه ای زیبا به هرمکانی می‌ دهد و بیشتر برای میزآرایی و تزییناتی متناسب با دکوراسیون استفاده می ‌شود. و در آخر هم می توان به شمع های هفت سین، تولد و شمع های متنوعی که در مناسبت های مختلف مثل شب یلدا و مراسم مذهبی کاربرد دارند، اشاره کرد. برای مثال شمع تولد دارای مدل های زیادی مثل شمع عددی مخصوص تولد و یا شمع فانتزی با طرح های زیبا و گوناگون است.

 

امروزه شمع ها در تمام لحظات زندگی به کار می ‌آیند و استفاده کردن از آن ها، چه در منازل و چه محیط کار، یک ایده ‌ی خلاقانه برای بوجود آوردن فضایی دلنشین و زیبا می‌ باشد.

 

شمع وارمر: از شمع وارمر برای گرم نگه داشتن غذا در ظروف سرو، استفاده می شود که به شکل دایره ای و کوچک میباشند ارتفاع آنها کم است و در آلومینیوم قرار دارند. البته امروزه این شمع ها در دکوراسیون منازل نیز به وفور استفاده می‌ شوند و همچنین برخلاف اندازه شان، مدت زمان سوختن طولانی دارند. شمع فانوسی: شمع فانوسی که بدنه آن معمولا شیشه ای یا فلزی می‌ باشد و اغلب از نوع شمع ژله ای می ‌باشد و ظاهری شفاف دارد. در داخل این نوع شمع از تزییناتی خاص استفاده میشود.

 

 

آشنایی با فرایند تولید شمع وارمر

شمع وارمر را میتوان با روش های گوناگونی تولید نمود که بنا به کم بودن حاشیه سود این مدل شمع که البته پر فروش بودن بخشی را از این نظر جبران مینماید منطقی ترین روش به کار گرفتن دستگاه شمع سازی می باشد دستگاه های تولید شمغ وارمر به طور کلی به دو روش مکانیزه کار را انجام میدهند .

 

روش اول به پس از ذوب پارافین و پودر کردن آن در تونل هوای سرد و انتقال به دستگاه پرس در ارتفاع های گوناگون بنا بر تنظیم دستگاه پرس که این روش متداول برای تعداد بالای هفتصد هراز عدد در روز به کارگرفته وانجام میشود که علاوه بر بالا بودن دستگاه تولید شمع وارمر به این روش انبار مواد اولیه هم بخشی دگر از مشکلات تولید این نوع میباشد. روش دوم متداول تولید شمع وارمر روش تولید ریلی میباشد که در این روش بعد از ذوب پارافین به دستگاه ریلی انتقال داده میشود و در این بخش دستگاه کاپ های شمع وارمر همه در بک خط چیده و توسط چشمی الکترونیک برسی و به مقدار تنظیم شده از نازل ها پارافین در کاپ ها پر میگردد که خطای دستگاه و بالا رفتن درجه حرارت محیط و همچنین خطای چشمی ها از عمده مشکلات این گونه کار کردن می باشد و همچنین فضای بزرگی که مانع حرکت ریل نباشد.

 

روش ساخت شمع وارمر: درست کردن شمع وارمر خیلی ساده است. برای این کار اول باید پارافین‌ها را با حرارت غیرمستقیم آب کنید. یک روش عالی برای ساخت شمع وارمر این است که ظرف پارافین را روی کتری بگذارید تا با بخار آب جوش، پارافین‌ها به‌تدریج آب شوند. همزمان با آب شدن پارافین‌ها، فیلیته‌ها را داخل قالب‌ها گذاشته و بلافاصله بعد از این‌که پارافین‌ها به‌طورکامل آب شدند، آن‌ها را در قالب‌ها بریزید.

 

بعد از این‌که پارافین‌ها را در قالب‌ها ریختید، آن‌ها را کنار بگذارید تا سرد شده و کاملا سفت شوند. بسته به دمای محیط، زمان سفت شدن پارافین‌ها متغیر است، اما حداکثر یک ساعت بعد به‌خوبی خود را گرفته و شمع‌ها آماده‌ خواهند بود. روش ساخت شمع تزیین شمع‌های وارمر بعد از ساخت شمع وارمر و اینکه شمع‌ها آماده شدند، نوبت تزیین آن‌هاست.

 

یک راه آسان و بی‌دردسر برای تزیین شمع‌های وارمرو شمع وارمر رنگی، استفاده از نوارچسب‌های طرح‌دار یا کاغذ کادو است. کافی است یک یا چند مدل از نوار چسب‌های طرح‌دار یا کاغذکادو را تهیه کنید و دورتادور قالب‌ها بچسبانید. به همین سادگی شمع‌های شما از حالت ساده و بی‌روح درآمده و ظاهری جذاب و دوستداشتنی پیدا خواهند کرد. می‌توانید برای جذاب‌تر شدن کار از قالب‌های قلبی به‌جای قالب‌های ساده استفاده کنید.یکی دیگر از بهترین ایده‌ها پس از ساخت شمع وارمر برای تزیین آن، استفاده از آن‌ها برای لیوان و جام است.

چه عواملی بر کیفیت شمع تاثیر دارد

چه عواملی بر کیفیت شمع تاثیر داردهنگام خرید شمع مهم ترین عامل کیفیت سوخت، موم آن است. موم می تواند از جنس پارافین یا مواد دیگر باشد. از طریق شفافیت هر چه رنگ شمعی که میخرید شفاف تر باشد پارافین دارای چربی کمتری است و کیفیت سوخت بهتری دارد. این روش راحت ترین روش تشخیص نوع شمع است اما متاسفانه در مورد شمع های رنگی کاربردی ندارد. از طریق میزان سفت بودن تشخیص کیفیت پارافین زمانی که شمع رنگی نباشد نسبتا آسان است .

 

اما در هنگامی که پارافین رنگی باشد تشخیص آن سخت تر خواهد شد . یکی از عواملی که به ما در تشخیص جنس شمع کمک می کند سفت بودن شمع است. در زمانی که پارافین نامرغوب باشد حالت شل تری دارد و راحت تر فشرده میشود اما زمانی که پارافین خالص باشد به سختی فرو می رود. راحت ترین کار برای پی بردن به جنس یک شمع توجه به لیبلی هست که بر روی خود شمع زده می شود. نکته : شمع هایی که از موم سویا ساخته شده باشند محکم تر از پارافین هستند.

 

شعله شمع نکات قبلی مربوط به قبل از خرید بود اما در صورتی که می خواهید از کیفیت یک شمع مطمئن شوید چند نکته مهم است شمع های با موم طبیعی به طور کامل میسوزند و دوده ای ندارند. همچنین در حجم یکسان بین ۲۵ تا ۵۰ درصد طولانی تر از پارافین می سوزند شمع های با موم طبیعی ملایم تر می سوزند و تنوع رنگ کمی دارند چرا که نفود رنگ به آنها کار دشوارتری است. معمولا شمع های طبیعی قیمت گران تری نسبت به موم پارافنی دارند.

نتیجه گیری

ماشین سازی سورا صنعت سازنده ی انواع دستگاه تولید شمع وارمر اماده ی خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد.

09198182884

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 32 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 29 بازدید
سوال شده 7 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 27 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 29 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 23 بازدید
سوال شده 7 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 26 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 20 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 38 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 72 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 39 بازدید
سوال شده 8 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
...