0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

به شمع هایی که برای مصارفی مانند گرم کردن و موارد مشابه آن استفاده می شوند، وارمر می گویند. در گذشته شمع ها بیشتر به خاطر روشنایی استفاده می شدند. اما امروزه از آن ها در موارد دیگری نیز استفاده می شود. از شمع ها برای موارد زیبایی و تزئین هم استفاده می شود. اما واژه وارمر به طور خاص برای گرم کردن استفاده می شوند. 

پایه وارمر چیست

از جمله ویژگی های وارمر زمان سوخت بالای آن ها می باشد. شمع های معمولی بعد از روشن شدن در مدت زمان کوتاهی سوخته خواهند شد اما این ویژگی در مورد شمع های وارمر صدق نخواهد کرد. این نوع از شمع ها برای گرم نگه داشتن غذا،چای و … مورد استفاده قرار می گیرند پس استفاده از شمع های معمولی به جای آن ها گزینه مناسبی نخواهد بود. به طور معمول یک شمع وارمر تا فاصله 5 ساعت می تواند سوخته شود. دلیل این زمان بالا برای سوختن به دلیل نوع ترکیباتی است که در این نوع از وارمر ها استفاده می شود. این نوع از شمع ها با استفاده از پارافین و نخ مخصوص و مرغوب ساخه می شوند. شمع وارمر درون پایه وارمر قرار می گیرد و می توان ان را در منازل، رستوران ها یا در مکان های عمومی برای سرو انواع غذا مشاهده کرد. اکثر ظروف سوفله خوری و قوری های مخصوص، دارای شمع وارمر می باشند. نام دیگر این نوع از وارمرها تی لایت یا چراغک می باشد. در ابتدا وارمر فقط برای قوری های چای و نوشیدنی های گرم مورد استفاده قرار می گیرند اما به مرور از ان ها برای دیگر ظروف مانند ظروف سوفله خوری نیز استفاده شد. وارمرها به طور خاص برای گرم نگه داشتن برخی از مواد غذایی موجود در میهمانی و یا منازل مورد استفاده قرار ی گیرند.

 

ویژگی های شمع وارمر

این نوع از شمع ها به طور معمول دارای ظاهری کوچک و گرد می باشند و فضای زیادی را اشغال نخواهند کرد. در این صورت استفاده از آن ها در زیر قوری یا ظروف دیگر به راحتی امکان پذیر است.این نوع از شمع ها دارای قالب هایی از جنس های متفاوتی می باشند ولی اغلب کاور شمع وارمر توسط یک پوشش آلومینیومی می باشد.این نوع از وارمرها را می توان در رنگ های متفاوتی تهیه و خریداری کرد. طرح و رنگ شمع های وارمر دارای طیف گسترده ای است. هم چنین می توان این شمع ها را در بسته بندی هایی با تعداد مشخص و مورد نیاز تهیه نمود.بعد از تمام شدن شمع وارمر به دلیل دارا بودن کاور آلومینیومی نیازی به تمیز کردن نخواهد بود و می توان به همان شکل وارمر را دور انداخت زیرا بعد از آن قابل استفاده نخواهند بود.بسیاری از شمع های وارمر دارا رایحه می باشند و می توان با روشن کرن آن ها فضای میهمانی را دارای رایحه و بوی خوشی کرد. البته ممکن است برخی از افراد به بوهای ناشی از این نوع از شمع ا حساسیت داشته باشند که در این صورت بهتر است از شمع های ساده استفاده شود.

 

وارمر چیست ؟

وارمر در فرهنگ فارسی معین به معنای اجاق کوچک شمع دار که برای گرم نگه داشتن غذا به کار رود( چراغک ) می باشد .

 

شمع در وارمر

از شمع یا سپندار برای منبع نور و بعضی اوقات برای تولید گرما استفاده می‌شود و شامل یک ریسمان یا یک فتیلهٔ جاسازی‌شده و یک تودهٔ جامد از سوخت (معمولاً موم) است. امروزه اکثر شمع‌ها از پارافین ساخته می‌شوند.قبل از ظهور برق، شمع و چراغ‌های نفتی برای روشنایی استفاده می‌شدند. اما امروزه از شمع برای روشنایی اضطراری در هنگام قطع برق یا برای ایجاد یک محیط رمانتیک و در مراسم مذهبی نیز استفاده می‌شود (به عنوان مثال در رسوم ازدواج ایرانی، آینه و شمعدان یک عضو جدانشدنی سفرهٔ عقد و مراسم‌های بعد از آن بوده و بعدتر در خانه‌ای که زن و شوهر با هم در آن زندگی می‌کنند، به عنوان نشانه‌ای از عهدی که با هم بسته‌اند و معمولاً در جایی از دکوراسیون خانه که جلب توجه کند، تا زمان دوام عهدشان، با توجهی ویژه نگهداری می‌شود.

 

شمع معطر در رایحه‌درمانی

شمع مومی را برای اولین بار فنیقی‌ها ساختند. در قرن هجدهم شمع از روغن نهنگ ساخته می‌شد و چون روشنایی این شمع، که معروف به شمع کافوری بود، خوب و ثابت بود، بعداً «بالِن» به عنوان واحد روشنایی انتخاب شد. در سال ۱۸۲۳ شمع‌های گچی و پارافینی نیز به بازار آمد. سازندگان این دو شمع، دو مخترع فرانسوی به نام سیمونَن (Simonin) و مانژو (Manjot) بودند.

 

شمع در ادیان مختلف

در اسلام و مسیحیت، از شمع معمول هم به‌منظور عبادت و هم برای دکوراسیون و تزئین استفاده می‌شود.امروزه شاهد رواج و استفاده‌‌ی گسترده‌‌ی وارمر قوری هم در خانه‌‌ها و هم در رستوران‌‌ها و کافه‌‌ها هستیم مخصوصا برای دورهمی‌‌های مهمانی و دو نفره که قصد داشته باشید فضای رمانتیکی را ایجاد کنید این وسیله بهترین گزینه محسوب می‌‌شود.همچنین برخی افراد عقیده دارند از وارمر قوری می‌‌توان برای هدف دیگری هم استفاده کرد مثلا برای مواقعی که می‌‌خواهید چای، دمنوش یا قهوه را گرم نگه دارید و نمی‌‌خواهید گاز مصرف کنید می‌‌توانید از آن استفاده کنید تا با گرمای شمع، داغی نوشیدنی را حفظ کنید.

موارد کاربرد وارمر

شمع یکی از قدیمی‌ترین منابع نور مورد استفاده بشر است که اولین باز بدست فینیقی ‌ها ساخته شد و تا قبل از کشف الکتریسیته و لامپ‌های الکتریکی، روشنی بخش شب‌های تاریک بود. اختراع شمع تأثیر مهمی در تاریخ بشر داشته و در بسیاری مواقع جز کالاهای ضروری محسوب و در متون ادبی، عرفانی و علمی بارها به آن اشاره شده است.در ابتدا شمع‌ها را از فیتیله (ریسمان) و موم می‌ساختند اما پس از مدتی به جای موم از روغن نهنگ و پارافین در تولید آن استفاده شد و هنوز هم پارافین اصلی‌ترین ماده تشکیل دهنده شمع‌هاست می‌باشد.با این‌که امروزه لامپ‌های الکتریکی تأمین کننده روشنایی مورد نیاز ما در شب هستند تولید شمع در جهان افزایش یافته و این به دلیل کاربردهای آن است. از شمع‌ها در مراسم مذهبی و آیینی، تولد، تشریفات و همینطور تزیین منازل و دکوراسیون استفاده می‌شود.

 

شمع وارمر

این نوع شمع همانطور که از نامش پیداست به منظور گرم نگه داشتن غذا تولید شده است و در بازار بصورت بسته‌های چندتایی عرضه می‌شوند. در زیر برخی از ظروف غذا جایی برای قراردادن این شمع‌ها تعبیه شده و قراردادن وارمر زیر این ظروف مانع سرد شدن غذا در هنگام سرو آن می‌شود.شمع‌های وارمر در ابتدا برای گرم نگه داشتن غذا تولید شده بودند اما با گذشت زمان کاربردهای دیگری در تزئینات و دکوراسیون منازل یافتند تا جایی که امروزه بیشتر جنبه تزیینی پیدا کرده‌اند.جا شمعی‌های بسیار زیبا و خلاقانه‌ای بر اساس استفاده از شمع‌های وارمر تولید و به بازار عرضه شده‌ که باعث استفاده بیشتر از وارمر در تزئینات و دکوراسیون شده است.

 

شمع وارمر شمع های کوچکی هستند که در ظروف کوچک فلزی ریخته شده اند و فیلیته آن ها به ارتفاع یک سانتی متر میرسد.

شمع های وارم یا گرم نگه دارند در اصل برای زیر ظروف سوفله طراحی شده اند که در جای مخصوص زیر این ظروف روشن شوند و غذا را گرم نگه دارند.اما به دلیل ظاهر ساده و جذابی که دارند در تزئینات هم از این شمع ها استفاده میشود.این شمع ها در رنگ های متفاوتی تولید شده اند ، هرچند که در وضعیت خاموشی چراغ ها و سوختن شعله ، رنگ شمع اصلا مشخص نیست ، این شمع هارا میتوانید از فروشگاه های دکوری و یا لوازم تشریفات تهیه کنید.شما میتوانید این شمع هارا به اشکال مختلف چیدمان کنید و یا در فانوس های تزئینی قرار دهید که واقع منظره جذابی را ایجاد میکند.

نتیجه گیری

ماشین سازی سورا صنعت سازنده ی انواع دستگاه تولید شمع وارمر اماده ی خدمت رسانی به شما گرامی می باشد.

09198182884

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 26 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 29 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 26 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 37 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 69 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 39 بازدید
سوال شده 8 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 37 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 32 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 35 بازدید
سوال شده 8 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 31 بازدید
...