0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

چند نوع پارافین برای ساخت شمع داریم؟ فروش پارافین شمع سازی به چه صورت است؟ چگونه پارافین‌ را آب کنیم؟ مراقبت های لازم هنگام استفاده از پارافین در شمع سازی چیست؟ در این مقاله به این مباحث خواهیم پرداخت همچنین با آموزش شمع سازی حرفه ای و پیشرفته میتوانید به صورت حرفه ای کار کنید و به درآمد بالایی برسید.پارافین ماده‌ای بی رنگ‌، بی بو و مزه است که ترکیبی نفتی به شمار می‌آید. این ماده فقط برای شمع سازی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. پارافین‌ ها به طور کلی به دو دسته جامد و مایع تقسیم می‌شوند که پارافین‌ های جامد برای شمع سازی مناسب هستند و پارافین‌ های مایع در مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.پارافین‌ها مزایای فراوانی دارند و به طور کلی به سه دسته خوراکی، صنعتی و بهداشتی تقسیم می‌شوند. از کاربردهای آن‌‌ها می‌توان به استفاده در صنایع نساجی، روان کنند‌ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و… اشاره کرد که در هر کدام از این صنایع نقش متفاوتی دارد.

 

 

انواع پارافین برای ساخت شمع

پارافین انواع مختلفی دارد که در اینجا قصد داریم تعدادی از آن‌ها که برای شمع سازی مناسب هستند را بررسی کنیم.

 

1. پارافین جامد

در پارافین جامد می‌توان چیزی در حدود ۳ تا ۵ درصد روغن یافت. این نوع پارافین‌ها، حالتی شبیه به ژله دارند که با رنگ سفید و شیری موجود هستند. پارافین‌های جامد در دمایی بین ۵۸ تا۶۰ درجه سانتی‌گراد ذوب می‌شوند و در دمای ۵۰ الی ۵۵ درجه سانتی‌گراد نیز منجمد خواهند شد.دلیل اینکه ما همیشه پارافین را به صورت جامد می‌بینیم همین نقطه انجماد آن است. پارافین‌های جامد خود به سه دسته بهداشتی، خوراکی و صنعتی نیز دسته‌ بندی می‌شوند که هر یک از آن‌ها در زندگی ما نقش خاصی دارند. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این نوع پارافین استفاده در شمع سازی است.

 

2. پارافین مایع

پارافین‌‌های مایع سفید رنگ و شفاف هستند. نقطه جوش این نوع از پارافین‌ها  ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد است که در این دما پارافین جامد به جوش می‌آید. اگر پارفین‌های مایع را تحت دمای ۲۶۵ درجه سانتی‌گراد قرار دهید، مشاهده می‌کنید که تبخیر می‌شود و دیگر پارافینی برایتان باقی نمی‌ماند.

 

3. پارافین کریستالی

این نوع پارافین‌ها شفاف هستند و به صورت شیشه‌ای دیده می‌شوند. به دلیل وجود درصد کم چربی در آن، نسبت به دیگر پارافین‌ها مقاومت بالاتری دارد و دیرتر می‌سوزد. خلوص بالای این ماده باعث افزایش قدرت رنگ‌پذیری آن شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده این ماده، نشان دادن رنگ‌ها به صورت شفاف و همچنین کیفیت بالای آن است. پارافین‌های کریستالی نسبت به سایر پارافین‌ها شفاف‌تر و انعطاف‌پذیرتر هستند؛ از این رو برای ساخت شمع‌های دست ساز گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌روند.

 

4. پارافین ژله‌ای

پارافین ژله‌ای هم مثل کریستالی و شیشه‌ای شفاف است و نسبت به پارافین‌های جامد زمان زیادی طول می‌کشد که بسوزد و ذوب شود. پارافین‌های ژله‌ای، برخلاف جامدها، نسبت به دما حساس‌تر هستند. برای ذوب کردن آن‌ها، حرارت غیرمستقیم یا بخار کافی است. حرارت زیاد باعث می‌شود این پارافین آسیب ببیند و رنگ اصلی و شفافی که دارد به رنگ زرد تبدیل شود. حرارت همچنین باعث خارج شدن گاز هیدروژن از درون آن می‌شود. شمع‌های ژله‌ای بیشتر در ظروف بی رنگ و شیشه‌ای درست می‌شوند.

فروش پارافین شمع سازی به چه صورت است؟

فروش به صورت عمده و جزئی صورت می‌گیرد. پارافین‌ها را به صورت عمده در بشکه‌های بزرگ و به مقدار زیادی نگهداری می‌کنند و طبق سفارش مشتری مقداری از آن را رنگ‌زدایی و چربی‌گیری می‌کنند و در اختیار خریدار قرار می‌دهند. همچنین، فروش آن به صورت جزئي و خرد، بیشتر برای مصارف خانگی و میزان کم سفارشات امکان پذیر است که این پارافین‌ها (مخصوص فروش جزئی) علاوه بر داشتن چربی بالا، دوده زیادی هم تولید می‌کنند.

 

چگونه پارافین‌ را آب کنیم؟

برای ذوب کردن آن کافیست آن‌ها را تکه تکه کنید و بعد روی حرارت قرار ‌دهید. حال زمان این است که با توجه به مقدارش به آن اسید استئاریک اضافه کنید. طبق اصول برای هر نیم کیلو پارافین، دو الی سه قاشق اسید استئاریک کافی است.روش آب کردن پارافین‌های ژله‌ای هم به این صورت است که باید این ماده را درون ظرفی بریزید و کمی اسید استئاریک به آن اضافه کنید و در آخر آن را روی حرارت غیرمستقیم بن ماری بگذارید تا ذوب شود.

 

مراقبت‌های لازم هنگام استفاده از پارافین شمع سازی

این ماده آتش‌زاست پس باید هنگام استفاده از شعله‌ها دور باشید.

دودی که از پارافین‌های شمع بلند می‌شود برای ریه‌ها بسیار مضرر است پس باید از آن دوری کنید.

روغن و چربی پارافین شیمیایی است و یک روغن خوراکی گیاهی و حیوانی محسوب نمی‌شود. اگر این ماده به درون روغن‌های خوراکی راه پیدا کند، به دلیل وجود مواد نفتی که در آن وجود دارد، سیستم گوارش و عمل هضم را مختل می‌کند.

جمع بندی

به طور کلی در دو نوع جامد و مایع در بازار یافت می‌شوند که همگی جزء مواد نفتی هستند. پارافینی که برای هنر شمع سازی استفاده می‌شود با پارافینی که در پزشکی و صنعت کاربرد دارد، اندکی متفاوت است. پارافین‌ های شمع سازی، جامد یا ژله‌ای هستند اما پارافین‌ های مایع برای مصارف صنعتی مناسب هستند. پارافین‌ های مناسب شمع سازی عبارت اند از: پارافین ژله‌ای، کریستالی، شفاف، پولکی و… که هر کدام از این‌ها برای ذوب دمای خاصی را می‌ طلبند و برای ساخت شمعی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند.ماشین سازی سورا صنعت سازنده ی انواع دستگاه تولید شمع وارمر اماده ی خدمت رسانی ب شما مشتریان گرامی می باشد.

09198182884

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 29 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 43 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 51 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 40 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 59 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 48 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 36 بازدید
سوال شده 8 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 35 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 41 بازدید
سوال شده 8 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 39 بازدید
سوال شده 8 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
...