0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

در دنیای امروز از شمع‌ها به عنوان تزئینات در مراسم و انتشار عطر‌های آرامش بخش استفاده می‌شود. اکثر شمع‌های مدرن از موم پارافین ساخته می‌شوند اما معمولاً از موم زنبور عسل، موم سویا یا موم خرما نیز ساخته می‌شوند.

۲۲ آذر و روز جهانی شمع است. بحث‌هایی در مورد اینکه آیا سوزاندن شمع برای سلامتی شما مضر است یا خیر وجود دارد. برخی افراد ادعا می‌کنند که شمع‌ها سموم بالقوه مضر را آزاد می‌کنند. افراد در طرف دیگر بحث می‌گویند که شمع‌ها به اندازه کافی حاوی این سموم نیستند تا تهدیدی برای سلامتی باشند.

آیا موم از مواد شیمیایی سمی ساخته شده است؟
اکثر شمع‌های مدرن از موم پارافین ساخته می‌شوند. این نوع موم از نفت به عنوان محصول جانبی ساخت بنزین ساخته می‌شود. سطح مواد شیمیایی آزاد شده توسط هر نوع شمع بسیار کمتر از مقداری است که باعث مشکلات سلامتی انسان می‌شود. در حال حاضر هیچ مدرک قطعی مبنی بر اینکه سوزاندن موم شمع به سلامت شما آسیب می‌رساند وجود ندارد. اگر در مورد اثرات منفی بالقوه سوزاندن موم پارافینی نگران هستید می‌توانید از شمع‌های ساخته شده از موم زنبور عسل، موم سویا یا سایر موم‌های گیاهی استفاده کنید.

آیا شمع‌ها ذرات معلق و ترکیبات آلی را آزاد می‌کنند؟
سوزاندن شمع‌ها باعث آزاد شدن ترکیبات آلی فرار و ذرات معلق در هوا می‌شود. ذرات معلق مخلوطی از قطرات و ذرات بسیار کوچک مایع هستند که می‌توانند وارد ریه شما شوند. این نگرانی وجود دارد که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض ذرات معلق می‌تواند منجر به مشکلات قلبی و ریوی شود. ترکیبات آلی فرار (VOCs) ترکیبات کربنی هستند که به راحتی در دمای اتاق به گاز تبدیل می‌شوند.
آیا دود شمع سمی است؟

تنفس بیش از حد از هر نوع دود به طور بالقوه می‌تواند به سلامت شما آسیب برساند. سوزاندن شمع‌های ساخته شده از پارافین دوده را آزاد می‌کند. فرض بر این است که محصولات احتراق از این شمع‌ها مشابه محصولاتی است که از یک موتور دیزل آزاد می‌شود. این‌ایده خوبی است که با روشن کردن شمع‌ها در اتاقی با تهویه مناسب و دور نگه داشتن آن‌ها از جریان‌هایی که می‌توانند میزان دود آزاد شده را افزایش دهند میزان دودی را که تنفس می‌کنید به حداقل برسانید.
آیا شمع‌های معطر سمی هستند؟

سوزاندن شمع‌های معطر می‌تواند ترکیبات آلی فراری مانند فرمالدئید را آزاد کند که ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. حتی اگر شمع‌های معطر این ترکیبات را آزاد می‌کنند مشخص نیست که آیا آن‌ها بر سلامت شما تأثیر می‌گذارند یا خیر. همچنین ممکن است به شمع‌های معطر واکنش آلرژیک داشته باشید. علائم می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

1. عطسه کردن
2. آبریزش بینی
3. انسداد سینوس

کدام شمع برای سلامتی شما بهتر است؟

سوزاندن تقریباً هر چیزی پتانسیل انتشار مواد شیمیایی را دارد که ممکن است به سلامت شما آسیب برساند. دود ناشی از سوزاندن شمع‌ها در یک منطقه با تهویه مناسب در مقایسه با آلودگی‌هایی که در طول زندگی روزانه خود تنفس می‌کنید بعید است که تأثیر قابل توجهی بر سلامت شما داشته باشد. برخی از گزینه‌های شمع طبیعی عبارتند از:

A. موم نارگیل
B. موم زنبور عسل
C. موم سویا
D. موم کف دست
E. موم گیاهی
F. شمع وارمر

نتیجه‌گیری:

سوزاندن شمع مواد شیمیایی را آزاد می‌کند و می‌تواند برای سلامتی انسان خطرناک باشد. با این حال هیچ تحقیق قطعی وجود ندارد که نشان دهد قرار گرفتن در معرض دود شمع خطر ابتلا به هر گونه بیماری را افزایش دهد. استنشاق هر نوع دود می‌تواند ناسالم باشد. اگر قصد دارید به طور منظم از شمع استفاده کنید‌ ایده خوبی است که آن‌ها را در یک اتاق تهویه‌دار بسوزانید تا میزان دودی که تنفس می‌کنید به حداقل برسانید. دور نگه داشتن شمع‌ها از جریان هوا می‌تواند به کاهش میزان دود آن‌ها کمک کند.ماشین سازی سورا صنعت سازنده ی انواع دستگاه تولید شمع وارمر اماده ی خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد.
09198182884

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 21 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 19 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 13 بازدید
سوال شده 6 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 23 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 16 بازدید
سوال شده 6 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 20 بازدید
سوال شده 6 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 20 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 24 بازدید
سوال شده 6 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 22 بازدید
سوال شده 6 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 18 بازدید
سوال شده 7 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
...