0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

با انجام تکنیک‌های مدیتیشن می‌تونیم فواید طولانی و گسترده‌ای رو وارد زندگی‌مون کنیم مثلا سطح استرس رو کاهش میدیم، دردمون رو می‌شناسیم،ارتباط بهتری برقرار می‌کنیم، تمرکزمون رو بهبود می‌بخشیم و با خودمون مهربون‌تر می‌شیم.مدیتیشن یا همون مراقبه، در واقع روش های تسلط بر ذهن هستن.به عبارتی مدیتیشن یک تکنیک و تمرین ذهنی و بدنیه که باعث میشه شخص توجه خودش رو به درون ببره و به آرامش جسمی و ذهنی بیشتری دست پیدا کنه.این تکنیک ها اغلب به کشورهای شرق آسیا مثل هند و چین برمیگرده.بهترین حالت میتونه این باشه که روزی 5 الی 10 دقیقه رو برای این تمرین اختصاص بدین.اما اگه به هر دلیلی نتونستید، همون قدر که می‌تونید انجامش بدین. البته قطعا اگه منظم تر و با دفعات بیشتر مدیتیشن کنید اثراتش رو زودتر و بهتر درک می‌کنید.

نحوه استفاده از شمع برای مدیتشین

شمع‌ها می‌توانند به ایجاد محیطی آرامش‌بخش برای مراقبه کمک ‌کنند. بنابراین در روش مراقبه با شمع، شما باید ابتدا یک شمع را انتخاب کنید وبعد محیطی آرام را ایجاد نمایید و شمع را برای مدیتیشن روبروی چشم‌های خود قرار دهید. سپس شمع را روشن و با خیره شدن به شمع روی شعله آن متمرکز شوید تا بتوانید ذهن خود را هم روشن کنید .وقتی چیزی را از کائنات و جهان هستی درخواست می‌کنیم باید به شکلی این خواسته را به گوش شعور نهفته در آن برسانیم.دعا کردن لفظی پیام ما را از طریق هوا به شعور هستی انتقال می‌دهد و حرز و نبشته (چشم‌زخم و…) از طریق خاک.هر چه راه‌های رساندن پیام بیشتر باشد اجابت آن قوی‌تر است، مثلا اگر خواسته خود را به صورت دست نوشته به آب بسپاریم از دو عنصر خاک و آب استفاده کرده‌ایم.بنابراین شمع با ظاهری ساده و اندازه‌ای کوچک قدرتی غیرقابل تصور برای انتقال و ارتباط با شعور باطنی هستی دارد

 

انتخاب شمع برای مدیتیشن

برخی افراد معتقدند که رنگ‌های خاص شمع می‌توانند معنای نمادینی داشته باشند و مراقبه موثرتری را برایشان به ارمغان آورند.در مقاله های پیشین خاصیت هر رنگ شمع بیان شده است .

ایجاد محیط آرامش بخش برای مدیتیشن به همراه شمع

مدیتیشن یک تجربه آرامش‌بخش است و بنابراین فضایی که انتخاب می‌کنید باید با شرایط و حالات درونی شما مطابقت داشته باشد.مکانی را پیدا کنید که در مدت زمان مدیتیشن کسی نتواند مزاحمتان شود چرا که مراقبه معمولا 15 تا 30 دقیقه طول می‌کشد.سعی کنید اتاقی را انتخاب کنید که از تردد خانواده و صداهای بلند آن‌ها فاصله داشته باشد.نور چراغ‌ها را کم کنید. قبل از شروع مراقبه، نور چراغ‌ها را کم کرده و پرده‌ها را کاملا ببندید. این کارها باعث می‌شود که تمرکز روی شمع آسان‌تر شود.اگر اتاق خیلی روشن باشد ممکن است به چشم‌هایتان فشار بیایدلباس راحتی بپوشید. در هنگام مدیتیشن باید سعی کنید لباس کاملاً راحتی بپوشید. اگر لباس شما راحت نباشد، ممکن است ذهنتان درگیر آن شود وتمرکز کردن برایتان سخت شود. بهتر است لباس‌هایی را به تن کنید که در نواحی دور کمر، قفسه سینه و باسن گشاد و راحت باشندهمواره به خاطر داشته باشید که برای داشتن یک مراقبه موفق باید در حالت راحتی نشسته باشید. فرقی نمی‌کند که روی صندلی نشسته باشید وپشتتان را به آن تکیه داده باشید یا اینکه چهارزانو روی زمین نشسته باشید فقط باید راحت باشید. دستان خود را در دامانتان قرار دهید تا بیشتر احساس راحتی کنید.

نقش و تاثیرات شمع در مدیتیشن

امروزه به دلیل وجود مشغله‌های ذهنی و جسمی، افراد به دنبال راهی برای گرفتن آرامش بیشتر هستند که هر کدام از آن‌ها، این کار را با روش‌های مختلفی انجام می‌دهند. بسیاری از افراد برای آرامش جسم و ذهن موسیقی گوش می‌دهند، مسافرت می‌کنند، به طبیعت روی می‌آورند، ساز می‌نوازند، ورزش می‌کنند و دیگر کارهایی که باعث تسلی روح و جسم شوند را به عمل می‌آورند.یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن آرامش بیشتر و تمرکز کردن، مدیتیشن است که برای انجام مدیتیشن، شما به یک محیط ساکت و امن، موسیقی آرامش بخش و شمع نیاز دارید.

 

 

 

نقش و تاثیرات شمع در مدیتیشن

به طور کلی می‌دانید که جهان ما از ۴ عنصر آب، خاک، آتش و باد تشکیل شده است و هر کدام از این عناصر نقش مهمی را در طبیعت اجرا می‌کنند. در این مطلب صحبت ما از عنصر آتش است که طبیعتی گرم دارد و این حرارت را به لحاظ معنوی، مادی و حسی به انسان و جهان منتقل می‌کند. در بسیار از ادیان مانند دین زرتشت، آتش به عنوان عنصری مقدس و پاک شناخته می‌شود که برای عبادت کردن از آن استفاده می‌کنند تا در حالت معنوی قرار گیرند. آتش نشانه‌ی نور، روشنی و گرما است که هر کدام از این موارد تاثیر بسیار خوبی در روند زندگی انسان ها، گیاهان و جانوران داشته‌اند. بزرگترین و مهم‌ترین مخلوق خداوند، آتش است که تاثیر بسزایی در زندگی دیگر مخلوقات دارد و به همین دلیل آتش از مقام بسیار بالایی در زندگی انسان برخوردار است. تمامی این موارد نقش و تاثیرات شمع در مدیتیشن هستند؛ زیرا شمع تولید آتش می‌کند و از آن برای موارد مختلفی مانند مدیتیشن استفاده می‌شود.

مدیتیشن با شمع چیست؟

مدیتیشن با شمع از یوگای هاتا شروع شده است و شمع به عنوان عنصر اصلی در مدیتیشن به کار می‌رود. شما برای انجام مدیتیشن به تمرکز و آرامش نیاز دارید و شمع می‌تواند تمرکز بینایی شما را به شدت افزایش دهد که این موضوع تاثیر بسیار زیادی در تمرکز ذهنی شما دارد.

 

نحوه استفاده از شمع در مدیتیشن

قبل از مدیتیشن، شما باید یک یا چند شمع را روشن کنید و به آتش یکی از این شمع‌ها نگاه کنید و بر روی آن تمرکز کنید. در واقع مدیتیشن و جمع کردن تمرکز، با نگاه کردن به یک نقطه آغاز می‌شود و شمع بهترین وسیله برای این کار است. مدیتیشن به نحوه انتقال سیگنال‌ها به مغز از طرف چشم‌ها بستگی دارد و با تمرکز بر روی شمع، می‌توانید از انتقال دیگر سیگنال‌ها جلوگیری کنید و در حالت کاملا شاهد قرار گیرید. جالب است بدانید که وجود انسان نیز از آتش است و به همین دلیل می‌تواند ارتباط بسیار خوبی با آتش برقرار کند و این عنصر به وجود او آرامش می‌بخشد.

 

آیا شمع مدیتیشن می‌تواند خواسته‌ی ما را اجابت کند؟

وقتی که شمع را روشن می‌کنید، در واقع یکی از عناصر جهان هستی را فعال کرده‌اید و به دلیل انرژی مثبت و خالصی که در فضا ایجاد می‌کند، می‌تواند شما را به انرژی کائنات نزدیک‌تر کند و این مورد باعث می‌شود که درخواست شما به کائنات برسد و به نتیجه رسیدن نزدیک شود.این خواسته باید از صمیم قلب و با تمام وجود باشد تا توسط کائنات شنیده شود. برای هر خواسته‌ای که دارید و در حالت مدیتیشن آن را درخواست می‌کنید، باید تنها یک شمع را در نظر بگیرید و اجازه دهید تا پایان این مدیتیشن شمع شما به طور کامل بسوزد و برای خواسته‌های دیگر یک شمع دیگر روشن کنید.

 

فواید مدیتیشن با شمع

همان‌طور که در قسمت بالا اشاره کردیم، مدیتیشن با شمع می‌تواند باعث افزایش تمرکز شود و به همین دلیل می‌توانید مراقبه‌ی خوب و تاثیرگذاری داشته باشید. علاوه بر آن مدیتیشن با شمع باعث پاکسازی بدن نیز می‌شود؛ زیرا اشکی که از شمع ریخته می‌شود، آلودگی محیط را از بین می‌برد. مدیتیشن با شمع بینایی شما را نیز بهبود می‌دهد؛ زیرا شمع خستگی چشم را می‌گیرد و تنبلی چشم را از بین می‌برد.

 

 

 

 

کلام آخر

در این مطلب راجع به نقش و تاثیرات شمع در مدیتیشن صحبت کردیم و به شما گفتیم که چگونه می‌توانید از این ماده در مدیتیشن استفاده کنید. راجع به عنصر آتش و تاثیر آن در زندگی انسان نیز به طور کامل توضیح داده شد.

ماشین سازی سورا صنعت سورا صنعت سازنده ی انواع دستگاه تولید شمع وارمر اماده ی خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد.

09198182884

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 19 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 21 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 26 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 20 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 18 بازدید
سوال شده 7 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 31 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 25 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 26 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 29 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 23 بازدید
سوال شده 7 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
...