0 امتیاز
قبل در گوناگون توسط (0 امتیاز)

شمع فیتیله ای قابل اشتعال است که در ماده‌ای جامد یا موم قرار گرفته و نور یا رایحه‌ای را پراکنده می‌کند.ساخت شمع هنری زیبا و سرگرم کننده است. قابل ذکر است که ساخت شمع نیازمند یکسری لوازم و وسایل است و بدون آن‌ها نمی‌توان شمع دست ساز درست کرد. در این مقاله از گروه نخ سرکیسه دوزی موسوی تولیدکننده نخ های تابیده و فیتیله شمع، قصد داریم شما را با انواع آن، نحوه خرید و دیگر مطالبی که لازم است در مورد فیتیله شمع بدانید آشنا کنیم پس با ما تا پایان مقاله همراه باشید.
لوازمی که برای ساخت شمع نیاز داریم عبارت است از: قالب‌های مختلف شمع سازی، پارافین، فیتیله، عطر شمع و اسانس، رنگ مخصوص شمع، دماسنج مخصوص و ... . امروزه شمع سازی یک هنر دستی محبوب بین افراد محسوب می‌شود. افراد با یادگیری این هنر می‌توانند دکوراسیون منزل خود را با شمع‌های زیبا چیدمان کنند و درآمد داشته باشند.ماشین سازی سورا صنعت سازنده ی  دستگاه تولید شمع وارمر اماده ی خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد.
فیتیله شمع چیست؟
یکی از لوازم مهم در شمع سازی فیتیله است که انواع مختلفی دارد. انتخاب نوع فیتیله برای ساخت شمع اهمیت بسیاری دارد و اگر به درستی انتخاب نشود شما را دچار مشکل خواهد کرد. ممکن است شما بهترین رنگ، رایحه و موم را انتخاب کرده باشید، اما اگر فیتیله به درستی انتخاب نشده باشد شمع شما به‌درستی نمی‌سوزد.
از ویژگی‌های قابل توجهی که یک فیتیله باید داشته باشد، شعله مناسب، بو مطبوع هنگام سوختن و عدم ایجاد دود در محیط است. لازم به ذکر است که نوع موم و قطر شمع دو مورد از فاکتورهایی است که اندازه فیتیله مورد نیاز برای سوختن صحیح شمع را تعیین می‌کند.
نخ شمع را از کجا بخریم؟
یکی از سؤالات بسیار مهمی که قبل از خرید نخ شمع یا فیتیله در ذهن مطرح می‌شود این است که نخ شمع را از کجا تهیه کنیم که کیفیت و مرغوبیت لازم برای استفاده را داشته باشد و ما را پس از ساخت شمع دچار مشکل نکند. برای تهیه  نخ شمع  یا فیتیله شمع می‌توانید به صورت حضوری به فروشگاه‌های خرازی و فروش نخ شمع مراجعه کنید که بتوانید کیفیت نخ را از نزدیک دیده و مقایسه کنید یا خرید خود را به صورت آنلاین از سایت‌ها و تولیدکنندگان معتبر که نخ‌های شمع خود را با کیفیت عالی تولید می‌کنند و سابقه‌ای دیرینه در این زمینه دارند انجام دهید.همانطور که می‌دانید فاکتور مهم برای هر شخص هنگام خرید فیتیله شمع کیفیت و جنس نخ آن است
چگونه فیتیله شمع درست کنیم؟
برای ساخت فیتیله شمع اندازه و نوع آن مهم است. باید فیتیله مناسب هر شمع را انتخاب کنید زیرا اگر فیتیله مناسب نباشد شمع به خوبی نمی‌سوزد و یا در پارافین غوطه ور شده و خاموش می‌شود. برای درست کردن فیتیله شمع در خانه راه‌های متفاوتی وجود دارد که در این قسمت به آن می‌پردازیم.
برای ساخت فیتیله می‌توان از نخ، کاموا و چوب استفاده کرد و باید توجه داشته باشیم که هرچه قطر شمع بیشتر می‌شود به فیتیله ی قطورتری نیازمندیم. نکته دیگری ک باید به آن توجه کرد این است که حتماً هنگام ساخت شمع فیتیله را در مرکز آن قرار دهید تا شمع هنگام سوختن کج نشود.

ساخت فیتیله با نخ و کاموا
برای این کار به مقداری نخ کتان یا نخ پنبه صد در صد نیاز داریم که آن را به مقدار دلخواه بریده و در موم داغ یا روغن زیتون یا نارگیل غوطه ور کرده و سپس می‌گذاریم تا خشک شود.

ساخت فیتیله با چوب بستنی یا هر چوب دیگری برای این کار بهتر است از چوب‌های نسبتاً بلند استفاده کنیم و اگر لازم بود آن را کوتاه نماییم. چوب را به طور کامل به روغن زیتون یا نارگیل آغشته کنید و بگذارید بماند. سپس روغن اضافه آن را گرفته و به عنوان فیتیله با کمک تکیه گاه در وسط شمع استفاده کنید.

انواع فیتیله شمع

فیتیله شمع انواع مختلفی دارد که به شرح زیر است:
فیتیله چوبی یا سلولوزی که برای اکثر شمع‌ها به جز شمع‌هایی که در ورق‌های مومی تولید می‌شود، مناسب است.
فیتیله کنفی موم خورده برای سوختی زیبا و طبیعی
فیتیله مومی نواری مناسب برای شمع‌های پودری، مولد و قطور بیزوکس است که بسیار زیبا و طولانی می‌سوزد.
فیتیله LX یا پنبه‌ای از تارهای طبیعی پنبه بافته شده، انتهای آن کاملاً صاف است و به محیط زیست آسیب نمی‌رساند. این فیتیله در شمع باعث می‌شود شعله‌ای ثابت داشته باشید.
فیتیله ECO یک نوار مسطح از جنس پنبه صد در صد ارگانیک و فیبرهای کاغذ است و استحکام بسیار خوبی دارد.

بهترین جایگزین نخ شمع

امروزه با ساخت شمع‌هایی که در شیشه‌ها درست می‌شوند فیتیله چوبی زیاد به چشم می‌خورد که جایگزین فیتیله نخی شده است؛ اما نمی‌توان به طور قطع فیتیله خاصی را به عنوان بهترین جایگزین برای فیتیله نخی در نظر گرفت زیرا از فیتیله نخی در همه شمع‌ها می‌توان استفاده کرد و به راحتی در دسترس قرار دارد یا آن را می‌توان در منزل درست کرد.
جمع بندی

شمع در زمان گذشته تنها برای روشنایی محیط استفاده می شده اما به مرور زمان و با اختراع برق، شمع‌ها به عنصری برای تزیین دکوراسیون محیط تبدیل شدند. شمع‌ها انواع مختلفی دارند اما چیزی که یک مایع پارافینی را به شمع تبدیل می‌کند فیتیله است.فیتیله انواع مختلفی دارد که باید متناسب با نوع شمع استفاده شود در غیر این صورت نمی‌تواند نتیجه دلخواه را داشته باشد. در این مقاله به اطلاعات مفیدی درباره فیتیله شمع، انواع آن و چگونگی تهیه آن پرداختیم.
09397700612

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 121 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 56 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 21 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 18 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 12 بازدید
سوال شده 5 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 20 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 18 بازدید
سوال شده 6 ماه قبل در گوناگون توسط SURASANAT (0 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 30 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 25 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 25 بازدید
...